اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

تشکیل پایگاه‌های آمادگی کنکور در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تشکیل پایگاه‌های آمادگی برای کنکور در مدارس خاص استان اردبیل خبر داد.

تشکیل پایگاه‌های آمادگی کنکور در اردبیل
احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 40 مدرسه از بین مدارس استان اردبیل از جمله مدارس شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه‌های دولتی، مدارس هیئت امنایی و... انتخاب شده و آماده برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش‌آموزان هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و والدین می‌توانند با مراجعه به این مدارس نسبت به ثبت‌نام اقدام اقدام کنند.
این مسئول در ادامه بیان داشت: مقطع پیش‌دانشگاهی از نیمسالی واحدی به سالی واحدی تبدیل شد که این امر تمام رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر را شامل می‌شود.
محمودزاده بیان داشت: تعداد واحدهای درسی پیش‌دانشگاهی در هر رشته 24 واحد است که هشت واحد شامل دروس عمومی و 16 واحد دروس تخصصی است.
وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی از اول مهر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه یافته و دوره آموزشی نیز از مهر ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.
این مسئول با اعلام اینکه هیچ کتابی در پیش دانشگاهی به صورت یک و دو وجود ندارد، افزود: نمره هر درس در نوبت اول و نوبت دوم به عنوان نمره سالانه محاسبه می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: محاسبه این نمره نیز به این ترتیب خواهد بود که در نوبت اول نمره ارزشیابی مستمر با ضریب یک و نمره ارزشیابی پایانی با ضریب دو محاسبه می‌شود.
محمودزاده ادامه داد : در نوبت دوم نیز نمره ارزشیابی مستمر با ضریب یک و نمره ارزشیابی پایانی با ضریب شش محاسبه و نمره سالانه با جمع این ضرایب و تقسیم بر 10 محاسبه خواهد شد.
وی با اشاره به عزم جدی آموزش و پرورش استان برای کاهش بیسوادی در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه، بیسوادی کاهش یافته و بیسوادی در پایه اول و دوم ابتدایی انسداد یابد.
این مسئول گفت: در حال حاضر در 223 مجتمع آموزشی شهری و روستایی معاونین سواد آموزی با همکاری آموزشیاران نهضت سوادآموزی نسبت به شناسایی بی‌سوادان و باسواد کردن آنان اقدام می‌کنند
محمودزاده اضافه کرد: علاوه بر این اقدامات کاهش و انسداد بی‌سوادی با برون‌سپاری نیز انجام می‌گیرد.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان مراکز استعدادهای درخشان، اذعان داشت: تعداد این دانش‌آموزان با برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت در سال تحصیلی جاری از 5 هزار نفر به 8 هزار نفر افزایش یافته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول