اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

بدون داشتن جامعه آماری دقیق پیشرفتی حاصل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: بدون داشتن جامعه آماری دقیق پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

بدون داشتن جامعه آماری دقیق پیشرفتی حاصل نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری آبپخش اظهار داشت: مقابله با حوادث و بلایای طبیعی از مسائل و امور مهمی است که همواره باید مسئولان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: قبل از وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی باید حدالامکان برای شناسایی و مقابله با آنها اقدام شود، زیرا احتمال وقوع حوادث همیشه وجود دارد و با مدیریت صحیح می‌توان باعث جلوگیری از خسارات و کاهش آنها شد.
وی با اشاره به اهمیت در اختیار داشتن جامعه آماری دقیق، افزود: داشتن جامعه آماری دقیق و ارزیابی میزان احتمال وقوع و خسارات احتمالی بلایای طبیعی می‌تواند کمک زیادی به مهار حوادث و بلایای طبیعی کند و بدون داشتن آمار دقیق نمی‌توانیم به موفقیت و پیشرفت برسیم.
خرم‌روز عنوان داشت: طرح سرشماری نفوس و مسکن که در آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد زمینه‌ساز دستیابی به جدیدترین و دقیق‌ترین آمار برای برنامه‌ریزی مسئولان است و بنابر دستور ریاست محترم جمهوری تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی موظف به ارائه امکانات اداری، تجهیزات موتوری و نیروی انسانی برای اجرای هرچه دقیق‌تر این طرح ملی هستند.
این مسئول با تاکید بر نقش مقاوم‌سازی و رعایت استانداردها در ساخت و ساز و مصالح ساختمانی خاطرنشان ساخت: نظارت بر ساخت‌وساز یکی از عواملی است که در مقابله با حوادث طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه با نظارت بر ساخت‌وسازها و مصالح مورد استفاده می‌توانند نقش ارزنده‌ای در کنترل بلایای طبیعی ایفا کنند.
خرم‌روز اذعان داشت: رسانه‌ها و مدارس باید در زمینه آموزش راهکارهای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و افزایش توانایی‌های روحی و اعتماد به نفس مردم برای مقابله با تاثیرات منفی حوادث طبیعی تلاش کنند.
وی ادامه داد: فرآیند مدیریت بحران از دشوارترین و مهم‌ترین قسمت‌هایی است که باید در کاستن اثر بلایای طبیعی مورد توجه قرار گیرد.
خرم‌روز تصریح کرد: شرکت‌های بیمه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی باید با ارائه توضیحات دقیق مردم را به دریافت بیمه برای آسیب خسارت وارده در موقع حوادث احتمالی تشویق کنند.
شهردار آبپخش نیز گفت: شهرداری همواره در ساخت و ساز و در عمران شهری به رعایت استانداردها پایبند است و کارکنان و کارشناسان در این راستا اهتمام ویژه دارند.
سید محمود موسوی افزود: در نیمه دوم امسال برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌ایم و انتظار داریم با حمایت سایر دستگاه‌ها و بویژه با تعامل با بخشداری در اجرای پروژه‌ها موفق شویم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول