اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز قلب بیمارستان موسوی زنجان:

انجام 450 عمل قلب باز موفق در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان، گفت: تاکنون در این مرکز 450 عمل باز قلب موفق انجام گرفته است.

انجام 450 عمل قلب باز موفق در زنجان
عنایت‌الله کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مرگ و میر یک ماه بعد از عمل معیار کیفیت انجام عمل محسوب می‌شود، افزود: آمار فوتی‌های بیمارستانی در مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان کمتر از یک درصد است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره رنج سنی بیماران مراجعه کننده به مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان تصریح کرد: سن مراجعان به این مرکز بین 16 تا 95 سال است.
رئیس مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان موسوی زنجان میانگین سنی بیماران قلبی مراجعه کننده به مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان را بین 45 تا 70 سال اعلام کرد.
وی در پاسخ به سئوالی درباره کیفیت تجهیزات مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان گفت: تجهیزات با کیفیتی برای این مرکز تهیه شده است.
کریمیان با اشاره به اینکه تجهیزات مطلوب در هر مرکز جراحی موجبات افزایش توانایی جراح را فراهم می‌کند، ادامه داد: تجهیزات برای شناسایی، انجام عمل و مراقبت‌های پس از آن از ملزوات لازم برای افزایش کیفیت کار محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: تجهیزات موجود در این مرکز از اغلب مراکز موجود قلب کشور به روزتر است.
رئیس مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان با اشاره به اینکه مرکز فوق تخصصی قلب زنجان جزو معدود مراکز جراحی قلب است که در آن تجهیزات انجام اکو در حین عمل وجود دارد، افزود: این تجهیزات پزشکان را در انجام عمل جراحی توانمند می‌کند.
وی انجام اکو و دیالیز در داخل icu برای بیماران را از دیگر امکانات مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان عنوان کرد.
کریمیان با اشاره به اینکه به روز شدن تجهیزات هر مرکز درمانی خواسته هر مدیریتی محسوب می‌شود، گفت: از هر تجهیزاتی که کمک حال متخصصان مرکز فوق تخصصی قلب زنجان باشد استقبال می‌شود.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه تجهیزات، استفاده از روش‌های نوین جراحی نیز از موارد مورد توجه مدیریت مرکز فوق تخصصی قلب زنجان است.
وی با اشاره به اینکه مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان از مناطق دیگر کشور هم بیمار می‌پذیرد، تصریح کرد: این مرکز مراجعانی از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، قزوین و حتی تهران نیز داشته است.
کریمیان اضافه کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصمیم به امضای تفاهمنامه‌هایی با برخی کشورها برای پذیرش بیماران آنها در مرکز فوق تخصصی قلب زنجان دارند.
وی با اشاره به توافقات اولیه با کشور آذربایجان گفت: در اواخر ماه جاری و به هنگام سفر مقامات مربوطه به کشور آذربایجان تفاهمنامه‌ای برای پذیرش بیماران آن کشور در مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان به امضا می‌رسد.
انتهای پیام؛/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول