اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

تصویب اجرای طرح هادی در 5 روستای چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: طرح هادی پنج روستای این استان به تصویب رسید.

تصویب اجرای طرح هادی در 5 روستای چهارمحال‌و‌بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سام انصاری بعد از ظهر امروز در نشست کمیته تصویب طرح‌های هادی و تعیین محدوده روستایی در این استان اظهار داشت: در راستای بند ف ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه کشور نخستین جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی و تعیین محدوده روستایی مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی در استان تشکیل شد.
وی با اشاره به روستاهای مصوب طرح هادی در این نشست، گفت: طرح هادی روستای ورکهنه از توابع بخش منج لردگان، روستای سرچاه از توابع بخش مرکزی اردل، روستاهای قیاسی، قائیدان و سرمازه از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل در این نشست به ‌تصویب رسید.
انصاری از صرف 400 میلیون ریال اعتبار در راستای مطالعه و تهیه این طرح‌ها خبر داد و گفت: با اجرای طرح هادی روستاهای یاد شده 688 خانوار با جمعیتی افزون بر 3  هزار و 624 نفر جمعیت از خدمات این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری بر ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح‌های هادی روستایی تأکید کرد و گفت: در هنگام تهیه طرح‌های هادی، مشاوران موظف به اخذ نظرات، دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم هستند.
وی ادامه داد: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.
انصاری همچنین در ادامه با اشاره به اهداف طرح‌های بازنگری روستایی گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عموم از مهم‌ترین این اهداف به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: بهبود کیفیت بافت روستا در چارچوب اقدامات پیش‌بینی شده در طرح و تلاش برای ایجاد فضای مناسب‌تر سکونت و فعالیت در آن، ایجاد تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف مسکونی، تولیدی و خدماتی مورد نیاز در محیط روستا، کنترل و نظارت بر روند توسعه کالبدی روستا از طریق برنامه‌ریزی و تعیین نحوه استفاده از زمین در محدوده بافت مسکونی موجود و پیشنهادی از دیگر این اهداف است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول