اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اعلام کرد:

کمبود اعتبار اجرای طرح هادی روستاهای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح‌های هادی با کمبود اعتبار مواجه است.

کمبود اعتبار اجرای طرح هادی روستاهای آذربایجان غربی
فریبرز اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه باید برای روستاهای بالای 5 خانوار طرح هادی اجرا شود ولی با این روند تامین اعتبار این کار انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه برای فعالیت در این زمینه لازم است تا سالانه 80 تا 90 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در این راستا چنین اعتباری تخصیص نمی‌یابد.
این مسئول با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای این منظور در آذربایجان غربی،‌ افزود: در سال جاری 17 میلیارد تومان اعتبار استانی برای اجرای طرح هادی در نظر گرفته شده است که معادل همین مقدار نیز از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته می‌شود که مجموع اعتبارات برای اجرای طرح‌ هادی در روستاهای استان 35 میلیارد تومان می‌رسد.
عزیزی با بیان اینکه در تزریق اعتبارات با مشکل مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارهایی که واگذار می‌شود نمی‌توانیم به تکالیفی که در برنامه پنجم توسعه به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گذاشته شده برسیم.
وی تهیه مسکن و سرپناه مطمئن را یکی از اساسی‌ترین نیاز روستاییان عنوان کرد و گفت: بر این اساس مجموعه کارکنان این نهاد با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، حضور موثر در روستاها و ترغیب آنان برای احداث مسکن مناسب، لزوم رعایت اصول فنی در ساخت و سازها، با هدف تغییر بافت مسکونی فرسوده و قدیمی و عدم مهاجرت به شهرها، در صدد تامین این نیاز هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد: در کل کشور در 200 هزار واحد روستایی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اجرایی می‌شود که سهم استان آذربایجان غربی از این میزان 7 هزار واحد تا 8 هزار واحد است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول