اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خبر داد:

تصویب 40 طرح هادی روستایی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از تهیه و تصویب 40 طرح هادی روستایی در این استان خبر داد.

تصویب 40 طرح هادی روستایی در قزوین
 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین، احمد فیروزی بیان کرد: گروه کارشناسی، بررسی و تصویب طرح‌های هادی روستایی پس از بررسی 40 طرح هادی روستایی تهیه شده از محل اعتبارات سال 89 را آماده ورود به مرحله اجرا دانسته که اعتبار این طرح‌ها معادل 3 هزار و 875 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: از این تعداد 9 طرح‌هادی روستایی در شهرستان قزوین، شش طرح در شهرستان تاکستان، 14 طرح در شهرستان بوئین زهرا، چهار طرح در شهرستان آبیک و چهار طرح نیز در شهرستان البرز مورد مطالعه و تصویب قرار گرفته که پس از طی مراحل اداری و تأمین اعتبار لازم، آماده آغاز عملیات اجرایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اعلام کرد: از مجموع 830 روستای بالای 20 خانوار استان قزوین تعداد 561 روستا توسط گروه کارشناسی، بررسی و تصویب طرح‌های هادی روستایی مورد مطالعه و بررسی علمی لازم به منظور تهیه طرح هادی روستایی واقع شده‌اند که از این تعداد 269 روستا باقی مانده است. 
وی در ادامه با اشاره به معیار اجرای طرح هادی روستایی توضیح داد: مهمترین معیار در اجرای بهینه طرح‌های هادی روستایی، میزان مشارکت مردم در اجرای طرح‌هاست و مشارکت حداکثری مردم در اجرای پروژه‌های طرح هادی روستایی امری ضروری است.
فیروزی عنوان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات سالانه روستایی در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی اولویت با روستاهایی است که مردم علاقمند به مشارکت بیشتر در مسیر عملیات اجرایی در آنها هستند.
 وی با اشاره به اینکه تنها هشت درصد اعتبارات استانی به روستاها تخصیص می‌یابد، افزود: تنها راه برای اجرای موفق و کامل طرح هادی روستایی، ایجاد انگیزه و مشارکت مردم است و برای این منظور سال گذشته از بین هفت روستای مورد هدف در این طرح، با انتخاب روستاهای شینقر و دولت آباد این طرح به اجرا گذاشته شد که علاوه بر استقبال روستاییان، سایر روستاها را به اجرای این نوع طرح ترغیب کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: زیرسازی و بستر سازی، آسفالت، فضای سبز، جدول‌گذاری و مدرسه‌سازی مهمترین بخش‌های اجرای طرح هادی روستایی است که با مشارکت و همفکری روستاییان در ایجاد چنین فضاهایی، بدون شک آینده درخشانی را می‌توان در بافت‌های روستایی استان متصور بود.
وی امکان اجرای طرح هادی روستایی را در روستاهای بالای 20 خانوار دانست و افزود: از 830 روستای استان قزوین 632 روستا بالای 20 خانوار است که تاکنون 256 روستا از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول