اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم انتقاد کرد:

اجرای ناقص طرح‌ هادی در روستاهای قم‌

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: اجرای ناقص طرح ‌هادی چهره روستاهای قم را نازیبا کرده است.

اجرای ناقص طرح‌ هادی در روستاهای قم‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی قاسمی ورجانی اظهار داشت: طرح‌هادی به عنوان یکی از طرح‌های کاربردی در توسعه روستاها و حل مشکلات شهری طی چند سال گذشته در استان قم هرچند اجرا شده، اما این طرح دارای نواقص متعددی است که موجب شده روستاهای استان همچنان چهره‌ای زشت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌‌هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شود که به‌منظور فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد:  طرح‌‌هادی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را برحسب مورد تعیین می‌کند.
وی افزود: از مهم‌ترین اهداف تهیه و اجرای طرح‌هادی روستا می‌توان به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات بهزیستی و عمومی، ایجاد شبکه ارتباطی منظم و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در سطح روستاهای استان اشاره کرد.
نماینده قم در شورای عالی استان‌ها در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در چند سال اخیر طرح‌‌هادی روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط کشور اجرا شده است، گفت: به نظر می‌رسد روند اجرای طرح‌هادی در اکثر روستاهایی که به گفته مسئولان انجام شده با واقعیت فاصله زیادی داشته باشد، زیرا ویژگی‌های طرح‌‌هادی با کارهای انجام شده متفاوت است.
وی با ذکر این مطلب که مردم روستاهای استان از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند و به دلیل بی‌توجهی دست به مهاجرت می‌زنند، تصریح کرد: اگر طرح ‌هادی در این روستاها اجرا می‌شد حداقل جای امیدواری بود از ظرفیت گردشگری روستاها برای بالا رفتن معیشت خود مردم استفاده کرد.
قاسمی ورجانی افزود: علاوه بر مشکلات شهری و نبود امکانات، کمبود آب نیز یکی از بزرگترین مشکلات مردم روستاهای استان قم است زیرا بسیاری از روستاها از آب آشامیدنی سالم برخودار نیستند و حتی برای کشاورزی و احشام خود نیز آب ندارند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول