اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پدیده زیرمیزی؛

زیر‌میزی پزشکان به بیمارستان پلدختر رسید

خبرگزاری فارس: پدیده زیرمیزی پزشکان موضوعی است که امروزه در در بیمارستان پلدختر به امری عادی تبدیل شده است.

زیر‌میزی پزشکان به بیمارستان پلدختر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، امروز تراژدی غم‌انگیز دریافت زیرمیزی، بخوانید رومیزی، از سوی پزشکان پلدختر موضوعی است، که امروز در محافل مختلف بسیار از آن صحبت می‌شود، به گونه‌ای که مردم به خوبی با آن آشنا شده‌اند و به دلیل وعده‌های عملی نشده وزارت بهداشت برای حل این پدیده ناخوشایند، به راحتی به پرداخت وجه‌های میلیونی به پزشکان، خارج از سیستم اداری بیمارستان‌ها تن می‌دهند.
اما متاسفانه عدم برخورد با این متخلفان در پلدختر طوری ضعیف است، که این پزشکان جرأت کرده‌اند در جلوی خود مدیر هم برای یک عمل ساده زیرمیزی بگیرند.
هر چند مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را برای پرداخت ثابت به پزشکان متخصص مناطق محروم برای پزشکان جوان که مجبورند طرح خدمت خود را در شهرهای محروم بگذرانند گذاشته است، اما با این وجود می‌بینیم این پدیده در شهرستان پلدختر که از شهرهای محروم است، بیشتر است.
بیماران نگون بخت چاره‌ای به غیر از اینکه این پول‌ها را بپردازند، ندارند، زیرا بیمار در وضعیتی اضطراری بیش از هر چیز به درمان نیازمند است و دردسر شکایت از پزشک متخلف را به جان نمی‌خرد، چرا که از یک‌سو این شکایت‌ها قابل اثبات نیست و از سوی دیگر، زیرمیزی در کشور آن چنان شایع شده که شکایت از پزشک، نمی‌تواند بیمار را به نتیجه برساند.
یک پزشک معتقد است این پدیده با بیمارستان‌های دولتی ارتباط دارد و بعضی پزشکان در بیمارستان‌های دولتی علاوه بر تعرفه‌‌ای که می‌گیرند مبالغی را درخواست می‌کنند که خارج از چارچوب قانونی است.
این پزشک که نخواست نامش فاش شود، گفت: پدیده زیرمیزی در بخش‌های ما نادر است و باید مسئولان ذی‌ربط با آن برخوردهای شدید کنند، چرا که بخش‌های دولتی و دانشگاهی سطحشان بسیار بالا‌تر از این است که پزشکان زیرمیزی بگیرند.
یک بیمار کلیوی که برای عمل جراحی به بیمارستان پلدختر مراجعه کرده بود گفت: برای خارج کردن سنگ کلیه مجبور شده است 400 هزار تومان برای پزشک متخصص و بیهوشی در محل بیمارستان پرداخت کند.
این بیمار در پاسخ به این سئوال که چرا شکایت نمی‌کنی، گفت: به دلیل اینکه تحت نظر پزشک است جرات این کار را ندارد هرچند مسئولان ذی‌ربط هم خودشان کاملا از این پدیده اطلاع دارند.
یکی از شهروندان پلدختر که همسرش را برای عمل سزارین به بیمارستان پلدختر آورده بود در پاسخ به این سئوال که آیا برای این عمل مجبور شده است، زیرمیزی به پزشک بدهد یا نه، با خنده‌ای معنی‌دار اظهار داشت: آقا هرجای این بیمارستان که سر بزنی به جای جواب سلام اول بهت میگن پول بده.
وی با انتقاد شدید از پدیده زیر میزی خواستار برخورد مسئولان با آن شد.
حسن شاکرمی مدیر بیمارستان امام (ره) پلدختر در این باره ضمن انکار این پدیده در بیمارستان گفت: وظیفه گروه نظارت بر درمان است که نسبت به این امر دخالت کند و ما هیچ‌گونه وظیفه‌ای در این باره نداریم.
با وجود اینکه وزیر بهداشت در اواسط تیرماه امسال از برخورد جدی این وزارتخانه با زیرمیزی بگیران خبر داده و گفته بود که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌ها در پی بی‌توجهی خاطیان زیرمیزی بگیر به تذکرات، آن‌ها را از مجموعه‌های درمانی اخراج می‌کند اما متاسفانه باید گفت مدیران ذی‌ربط در پلدختر نه تنها با این پزشکان متخلف برخورد نمی‌کنند بلکه با تهیه و خرید برخی اقلام و وسایل رفاهی اقدام به تشویق آن‌ها هم می‌کنند.
در ادامه حداقل اگر مسئولان ذی‌ربط فکری برای برخورد با زیرمیزی‌ها پزشکان ندارند حداقل برای رفاه حال بیماران خود بیمارستان پلدختر را به دستگاه خودپرداز یا چند بانک معتبر تجهیز کنند، که بیماران مجبور نباشد مسافت طولانی بین بانک و بیمارستان را برای پرداخت پول زیر میزی طی کنند.
لازم به ذکر است، این زیرمیزی‌ها مختص به همه پزشکان در این بیمارستان نمی‌باشد بلکه برخی از آن‌ها با ترفندهای مختلف زیرمیزی می‌گیرند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول