اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری؛

11 هزار و 869 ماموریت توسط اورژانس زنجان انجام شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اورژانس استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری اورژانس استان زنجان 11 هزار 869 ماموریت انجام داده‌ است.

11 هزار و 869 ماموریت توسط اورژانس زنجان انجام شد
علیرضا عالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در همه هفت مرکز شهرستان‌های استان یعنی زنجان، ابهر، ایجرود، طارم، ماهنشان، خرم‌دره و خدابنده یک مرکز فوریت‌های پزشکی وجود دارد، اظهار داشت: مرکز فوریت‌های اورژانس شهرستان زنجان در مرکز مدیریت بحران استان زنجان مستقر است.
وی تعداد پرسنل مراکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان را 240 نفر اعلام کرد و افزود: 100 نفر از این تعداد پرسنل در حومه شهرستان زنجان مشغول به کار هستند.
سرپرست اورژانس استان زنجان تصریح کرد: مراکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان 82 آمبولانس مجهز اسپرینتر دارد.
وی با اشاره به اینکه مراکز اورژانس استان زنجان 11هزار 869 ماموریت در شش ماهه نخست سال جاری انجام داده‌اند،گفت: 7 هزار و 670 ماموریت از این تعداد، ماموریت‌های داخل شهری بوده است.
عالی ادامه داد: 2هزار و 615 ماموریت از 11 هزار و 869 مورد ماموریت، مربوط جاده‌های استان زنجان بوده است.
وی با اشاره به اینکه مراکز فوق تخصصی در مرکز استان زنجان واقع شده است، افزود: یک‌هزار و 584 ماموریت از 11 هزار 869 ماموریت در شش ماهه نخست سال جاری مربوط به اعزام‌های بین مراکز درمانی استان زنجان بوده است.
سرپرست اورژانس استان زنجان همچنین از وجود یک مرکز برای پاسخ به سئوالات مردم در صورت تماس تلفنی خبر داد و گفت: بیماران برای گرفتن مشاوره‌های پزشکی می‌توانند با شماره 115 تماس بگیرند.
وی تاکید کرد: مرکز مشاوره موجود در مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان به پرسنل حاضر در محل ماموریت نیز در راستای کمک به بیمار یا مصدوم مشاوره ارائه می‌کند.
عالی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اینکه بیشترین درصد ماموریت‌های داخل شهری غیر تصادفی مربوط به کدام بیماری بوده است، تاکید کرد: بیماری قلبی بیشترین آمار را در بین ماموریت‌های داخل شهری اورژانس به خود اختصاص داده است.
وی تعداد ماموریت‌هایی که مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان برای بیماران قلبی طی شش ماهه نخست سال جاری انجام داده است را 498 ماموریت اعلام کرد.
سرپرست اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان در حال حاضر 37 پایگاه دارد، افزود: 11پایگاه از این تعداد، شهری و بقیه هم جاده‌ای هستند.
وی با اشاره به وجود 26 پایگاه جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان زنجان ادامه داد: مردم با مشکلات و بیماری‌های متعدد به غیر از تصادفات نیز، به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی مستقر در جاده‌ها مراجعه می‌کنند.
عالی استاندارد استقرار پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در جاده‌ها را هر 50 کیلومتر یک پایگاه عنوان و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره رعایت استاندارد استقرار پایگاه‌ در محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: استاندارد استقرار پایگاه در جاده‌های اصلی استان زنجان رعایت شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به بهبود اوضاع جاده‌های اصلی با استقرار پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی به اندازه کافی، در حال حاضر اولویت وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استقرار پایگاه‌ فوریت‌های پزشکی در محورهای فرعی و روستایی است.
سرپرست اورژانس استان زنجان از برنامه‌های آینده مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان، به استقرار پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در فرودگاه‌ اشاره کرد و گفت: استقرار یک مرکز امداد ریلی در راه‌آهن نیز از دیگر برنامه‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان است.
وی از برنامه‌های وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کاهش فاصله پایگاه‌های مراکز فوریت‌های پزشکی در جاده‌ها خبر داد و تصریح کرد: کاهش فاصله پایگاه‌ها به 30 تا 40 کیلومتر از برنامه‌های وزارتخانه است.
عالی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره آمار روزانه ماموریت اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه آنها موظف به ارائه آمار روزانه به وزارتخانه هستند، گفت: آمار روز یکشنبه 10مهرماه حکایت از انجام 52 ماموریت است.
وی یادآور شد: از بین 52 ماموریت روز یکشنبه 35ماموریت داخل شهری، 13 ماموریت جاده‌ای و چهار ماموریت نیز بین مراکز درمانی بوده است.
سرپرست اورژانس استان زنجان تصریح کرد: از 35ماموریت شهری انجام شده در روز یکشنبه 10مهرماه در داخل شهر 29 مورد غیر تصادفی و شش مورد تصادفی بوده است.
وی با بیان اینکه از 13ماموریت جاده‌ای 9ماموریت تصادفی بوده است، ادامه داد: چهار ماموریت جاده‌ای نیز در روز یکشنبه 10مهرماه مربوط به ماموریت‌های غیر تصادفی بوده است.
وی اضافه کرد: از 9ماموریت تصادفی جاده‌ای در روز یکشنبه شش مورد به بیمارستان اعزام و بقیه در محل درمان شده‌اند.
عالی از پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعداد افراد فوتی در ماموریت‌های اورژانس امتناع کرد و گفت: برای جلوگیری از به وجود آمدن تضاد در ارائه آمارفوتی‌ها، قرار شده است که این آمارها توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.
وی، استاندارد زمان رسیدن آمبولانس به محل کمک را در ایران 20دقیقه در جاده و هشت دقیقه در شهر عنوان کرد.
وی زمان‌های رسیدن آمبولانس در جاده و داخل شهر در استان زنجان را بهتر از میانگین کشور اعلام کرد و افزود: زمان رسیدن آمبولانس‌های استان زنجان در جاده 15دقیقه و در داخل شهر هشت دقیقه است.
سرپرست اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه اورژانس مرکز مهمی برای نجات جان انسان‌ها محسوب می‌شود، از بی‌مسئولیتی برخی از شهروندان در ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای مرکز فوریت‌های پزشکی انتقاد کرد.
وی برقراری تماس‌های بی‌مورد و دادن آدرس غلط به ماموران مرکز فوریت‌های پزشکی را مهمترین مشکل این مرکز اعلام کرد.
عالی تاکید کرد: نجات جان انسان‌ها در برخی موارد منوط به یک دقیقه زود رسیدن است که با مزاحمت‌های برخی شهروندان این اصل دچار اختلال می‌شود.
وی فرهنگ‌سازی و دادن آموزش را برای آگاهی مردم یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل مزاحمت‌ها، برای مرکز فوریت‌های پزشکی عنوان کرد.
انتهای پیام،/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول