اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تحقق اهداف پیش رو صورت گیرد؛

لزوم مشارکت مردمی در عرصه تعلیم و تربیت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدارس غیر‌دولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: عرصه تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف پیش‌رو نیازمند مشارکت مردمی است.

لزوم مشارکت مردمی در عرصه تعلیم و تربیت
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرشته حشمتیان سه‌شنبه شب در جلسه کارشناسان انجمن اولیا و مربیان استان همدان با اشاره به اینکه خداوند متعال تکلیف تربیت را برای بندگانش معین کرده است، اظهار کرد: وظیفه تربیت بر دوش خانواده‌ها گذاشته شده و مدارس نیز باید پا به پای خانواده‌ها در این مهم نقش‌آفرینی داشته باشند.
وی مشارکت اولیا و مربیان با یکدیگر را عامل ارتقای رشد تربیتی دانش‌‌آموزان خواند و ادامه داد: توجه به مشارکت مردمی در آموزش و پرورش با هدف تربیت فرزندان با باورهای دینی از مسائل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان مدارس غیر‌دولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: ارتقای تربیتی در فرزندان و تسری این تعالی به جامعه یکی از اهداف پیش روست که باید به این مهم توجه شایانی صورت پذیرد.
وی افزود: خانواده‌ها باید در مباحث آموزشی، تربیتی و عمرانی با آموزش و پرورش همراهی لازم را داشته باشند تا از این طریق دستیابی به اهداف پیش رو را شاهد و ناظر باشیم.
حشمتیان با اشاره به ایجاد معاونت امور خانواده در آموزش و پرورش، آن را یکی از طرح‌های طلایی دانست و عنوان کرد: تربیت صحیح فرزندان و تحکیم بنیان خانواده یکی از دغدغه‌های رهبری است که وزارت آموزش و پرورش با ایجاد این معاونت در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری برآمده است.
وی خانواده‌ها را ظرفیتی بی‌ادعا و بالا خواند و افزود: باید از این ظرفیت برای تمرکز کلی فعالیت در راستای ارتقای امر تربیتی فرزندان و پیشبرد امور آموزش و پرورش استفاده شود.
رئیس سازمان مدارس غیر‌دولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور قطع عرصه تعلم و تربیت برای تحقق اهداف خود نیازمند پشتیبانی و حمایت مردمی است که باید به این مهم توجه شود.
وی هدف از ایجاد سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده را تقویت حوزه‌های مردمی و جلوگیری از فعالیت‌های موازی دانست.
حشمتیان با اشاره به اینکه باید مدارس کشور اعم از دولتی و غیر دولتی را آنچنان تقویت کنیم که شاهد ایجاد مدارسی اسلامی و انقلابی باشیم.
وی در پایان سخنانش از ارزیابی مدارس غیردولتی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 236 مدرسه غیر دولتی در تهران بازرسی شده‌اند که این کار با هدف حمایت از مدارس فعال و برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول