اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تبعیت از ساختار فکری در تعلیم و تربیت ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ایرانی، تبعیت از ساختار فکری در عرصه تعلیم و تربیت ضروری است.

تبعیت از ساختار فکری در تعلیم و تربیت ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، زکریا یازرلو در اجلاس مشترک روسا و معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان اظهار داشت: هدف اصلی آموزش و پرورش رسیدن به جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ایرانی است.
وی خطاب به معاون پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش، افزود: شما آفرینندگان و موسسان جامعه ای با افق‌های سترگ هستید و دانش آموزان، عناصری هستند که با رهبری شما تحولاتی شگرف در جامعه به وجود می‌آورند.
یازرلو راه رسیدن به جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ایرانی را داشتن جامعه‌ای سالم، رشید و دانا خواند و اضافه کرد: سلامت روان، محیط، محله و جامعه، رشادت به معنای توسعه مفهومی و دانایی برای ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر دانایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چنانچه یکی از زمینه‌های مورد تاکید رهبری را مورد توجه قرار دهید، به طور یقین به جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی- ایرانی دست خواهید یافت.
یازرلو، وجود هویت در جامعه را نماد و نشان گر دارایی‌های جامعه دانست و گفت: هیچ بهانه‌ای برای از دست دادن فرصت‌ها برای رسیدن به جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ـ ایرانی قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: می‌بایست به سمت فضایی برویم که فضای آموزش و پرورش را مبتنی بر یک فضای فاخر فراهم کنیم که راه آن این است که بتوانیم ظرفیت‌ها را به خوبی شناسایی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اعضای آموزشی باید در منظومه فکری و سپهر معرفتی که خود معمار آن هستند، خلاقیت، نوآوری، تولید دانش و هوشمند سازی مدارس را بگنجانند.
یازرلو اظهار داشت: در این عصر و با این نسل، مدرسه و برمبنای روش‌ها و رویه‌های سنتی دیگر نمی‌توان راهبردهای انقلاب اسلامی را به اجرا درآورد و نمی‌توان عرصه‌های نوین اطلاعات را پیمود.
وی ادامه داد: با این اوضاع سرمایه‌های انسانی اثربخشی خود را از دست می‌دهند بنابر این برای جلوگیری از این وضعیت باید به ترمیم شاخص‌های کمی و ترفیع شاخص‌های کیفی پرداخت.
معاون پرورشی و تربیت‌‌بدنی وزیر آموزش و پرورش برنامه‌های مدارس در سال تحصیلی جدید را مبتنی بر مصلحت، نیاز و میل دانش آموزان دانست و گفت: این مولفه‌ها راهبرد برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: اندیشه‌های روشن و شبهه ناپذیر حضرت امام خمینی(ره)، اندیشه‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، قانون اساسی و سند چشم انداز توسعه باید در برنامه‌ریزی مبتنی بر مصلحت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول