اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

70 درصد کشت گندم آبی مکانیزه می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون اداره ‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 70 درصد کشت گندم آبی استان به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه انجام می‌شود.

70 درصد کشت گندم آبی مکانیزه می‎شود
روح‌الله فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: کشت مکانیزه گندم و جو در این استان با کاربرد ادوات مکانیزه نظیر کمبینات، کشت مستقیم و خطی کار های مکانیکی از ابتدای مهرماه آغاز شده است.
وی افزود: انتظار می‌رود کشت گندم و جو در بیشتر سطوح زراعی این استان با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه صورت بگیرد.
فاطمی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد کشت گندم آبی استان به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه انجام می‌شود، گفت: امیدواریم در سال زراعی جاری این میزان افزایش یابد و سطح بیشتری از کشت گندم آبی از طریق ماشین‌آلات صورت پذیرد.
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دستیابی به مکانیزه شدن کامل سطوح غلات در گرو تجهیز شرکت‌های خدماتی مکانیزاسیون است.
وی با تأکید بر اینکه تجهیز این شرکت‌ها در برنامه کاری سازمان گنجانده شده است، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه تکنولوژی جدید در مزارع، کشاورزان استان به سمت یکجا زراعی کردن و یکپارچه‌سازی مزارع خود حرکت کنند.
فاطمی از اجرای نخستین مرحله هدفمندی یارانه‌ها در بخش ادوات کشاورزی با توزیع 12 دستگاه ادوات کشاورزی حفاظتی خبر داد و گفت: 12 دستگاه کشت مستقیم(نوتیلج) و خاک ورز حفاظتی در بین شرکت‌های مکانیزاسیون و شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای در راستای هدفمندی یارانه‌ها و توسعه مکانیزاسیون در سطح استان توزیع شد.
وی گفت: این دستگاه‌ها شامل چهار دستگاه کشت مستقیم(نوتیلج) و هشت دستگاه خاک ورز مرکب بوده که با هزینه‌ای افزون بر 207 میلیون ریال خریداری شده‌اند.
فاطمی کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید را از مزایای استفاده از این دستگاه‌ها دانست و افزود: ذخیره و حفظ رطوبت، ترمیم خاک زراعی، مهیا شدن بستر مناسب بذر، کاهش تردد ماشین‌آلات در سطح مزارع و افزایش مواد آلی خاک از دیگر مزایای کاربرد این ادوات است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول