اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

غفلت مسئولان عامل بروز بدحجابی در جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی عامل بدحجابی در جامعه را غفلت مسئولان و نخبگان عنوان کرد.

غفلت مسئولان عامل بروز بدحجابی در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار محمد غفاری ظهر امروز در گردهمایی توجیهی ارزیابی اجرای طرح کوتاه مدت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خدمت در مکاتب گوناگون به دو صورت قدرت سخت و قدرت نرم تعریف شده که این قدرت به معنی نفوذ در رفتار دیگران است که به صورت تحمیل اراده به دیگران و یا تحمیل اراده خود به خود یا دیگران تعریف شده است.
وی ادامه داد: قدرت سخت توان تحمیل اراده به طبیعت، خود و دیگران است که از طریق خشونت و حرکت قهرآمیز صورت می‌گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی قدرت نرم را متکی به عملیات روانی، فرهنگی و اطلاعاتی دانست و گفت: سند اصلی در قدرت نرم امتناع کردن است و هر تفکری که بتواند تحمیل اراده، با استفاده از امتناع کردن سرمایه کشور را در اختیار بگبرد برنده است.
وی با بیان این مطلب که سطوح قدرت نرم به سه دسته تقسیم می‌شود گفت: سطح راهبردی، سطح ملی و سطح تاکتیکی از جمله سطوح قدرت نرم به شمار می‌آید.
غفاری در ادامه به تشریح سطح راهبردی در قدرت نرم پرداخت و گفت: در سطح راهبردی قدرت نرم اولویت اول را به روی تفکر و اراده رهبران و نخبگان می‌گذارد و با تغییر این دو پیروزی را به دست می‌آورد.
به گفته وی در سطح ملی دو قشر خانواده و جوانان مورد هدف حمله دشمن در قدرت نرم قرار می‌گیرند.
وی در ادامه مطلب فوق گفت: غفلت و قدرت نرم دشمن دو عامل بی‌حجابی و بدحجابی در سطح جامعه است که غفلت مسئولان نظام و نخبگان جامعه سبب این نابسامانی شده است.
غفاری غفلت خانواده را از دیگر دلایل بی‌حجابی دانست و تصریح کرد: به دلیل اینکه خانواده بچه‌ها را رها کرده و به لحاظ تربیتی و آموزشی و رفتاری مورد توجه قرار نمی‌گیرند، بی‌حجابی در جامعه ما وجود دارد.
وی اظهار داشت: با نفوذی که دشمن در سطح جامعه ما و مدیران و نخبگان داشته توانسته غفلت ایجاد کند و نظر مسئولان نظام را در رابطه با موضوع حجاب تغییر دهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افراد بی‌حجاب را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: افراد بی‌حجاب شامل افراد ناآگاه و بی‌اطلاع از احکام دین، سهل انگار، مریض و مجرمین آگاهانه می‌شود.
وی تأکید کرد: برای با حجاب‌کردن جامعه باید خود جامعه باحجاب باشد و دستگاه‌های زیر مجموعه باید خودشان ابتدا وارد عمل شوند و کارکنان اداره خود را به داشتن حجاب تشویق کنند.
غفاری در ادامه به طرح کوتاه‌مدت برون‌سازمانی و درون‌سازمانی ترویج عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: عمده دستورات ما ایجابی و سلبی است و طبق صحبت استاندار مدیرانی که اقدامات ایجابی و سلبی را در موضوع حجاب انجام دهند تشویق و مدیرانی که انجام ندهند را از مدیریت بر کنار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: حدود 20 اداره در سطح استان تعیین شده که بازرسانی برای بررسی اوضاع حجاب و اقدامات انجام شده در ادارات ارزیابی‌های مورد نظر را انجام می‌دهند و پس از بررسی طرح با مصوبه جدید طرح میان مدت و بلند مدت نیز اجرا می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول