اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه سلامت خراسان جنوبی مصوب شد؛

اجرای طرح غربالگری سلامت کارکنان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: طرح غربالگری سلامت کارمندان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با تصویب اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی در سطح استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح غربالگری سلامت کارکنان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیش از ظهر امروز کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به ضرورت اجرای طرح غربالگری سلامت کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بررسی صورت گرفته و تشخیص شیوع برخی از بیماری‌های شغلی در بین کارکنان دولت در استان اجرای این طرح غربالگری ضروری به نظر می‌رسد.
کامبیز مهدی‌زاده افزایش شیوع بیماری‌هایی از جمله دیابت، از کارافتادگی، حذف پیش از موعد کارمند و هزینه بالای اقدامات درمانی در مراجع ذیربط نشانه ضرورت اجرای این طرح غربالگری در استان است.
وی افزود: سال گذشته طرح غربالگری سلامت توسط وزارت نفت در سطح کشور اجرا شد که بر این اساس شیوع برخی از بیماری‌ها در بین کارکنان این مجموعه اثبات شده است و انجام این طرح غربالگری نتایج خوبی را در برداشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کارمندان بخش عظیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: باید برای اجرایی شدن این طرح کمیته ویژه‌ای را تشکیل دهیم تا نحوه اجرا و محل اعتبارات برای این طرح کارشناسی و مشخص شود.
مهدی‌زاده افزود: در حال حاضر ریز فاکتورهای برخی بیماری‌ها در جمعیت کثیری از کارکنان استان ما وجود دارد که اجرای این طرح غربالگری می‌تواند در تشخیص به موقع، درمان در اسرع وقت و روند پیشگیری از بیماری‌ها تاثیر داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه به ضرورت اجرای این طرح در بین کارکنان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده توسط کارشناسان پزشکی این ضرورت احساس می‌شود.
محمد ابراهیم افشاری ادامه داد: بهتر است اعتبارات مورد نیز برای اجرای این طرح از محل اعتبارات درمانی و رفاهی دستگاه‌های اجرایی تامین شود.
مدیر کل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات خشکسالی استان و تاثیری که این مسئله بر روی منابع آب بهداشتی استان دارد، اظهار داشت: خشکسالی‌های پی‌در‌پی و متمادی استان ما با چند سال بارندگی جبران نمی‌شود و این مشکل هنوز هم در استان به به صورت حاد وجود دارد.
محمدعلی آخوندی ادامه داد: منابع آبی استان ما محدود و به صورت زیرزمینی است و این لزوم صرفه‌جویی توسط مردم را نشان می‌دهد که باید بیش از پیش صورت گیرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول