اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جریان انحرافی دست‌های پشت پرده بود؛

خاوری از تله آفساید فرار کرد/جریان انحرافی گل زد

خبرگزاری فارس: بسیاری از افراد و مسئولان معتقد هستند که در اختلاس 3هزار میلیاردی نقش جریان انحرافی به طور حتم پررنگ بوده است، اما نباید از اقدام مسئولان بانک‌ها و غفلت مسئولان کشوری غافل شد.

خاوری از تله آفساید فرار کرد/جریان انحرافی گل زد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با فرار مدیر بانک ملی ایران که یکی از مظنونین اصلی پرونده اختلاس 3هزار میلیاردی است همه چیز در مورد  این پرونده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
این هاله ابهام از آنجا نشأت گرفته که برخی سعی در منحرف کردن مسیر تحقیق از روند عادی خود را دارند و شاید در برخی موارد موفق به انجام این هدف خود نیز شده باشند.
جریان انحرافی موجود در جامعه نقش دست‌های پشت پرده را در این اختلاس 3هزار میلیاردی بازی کرده است که همین جریان در بعضی شرایط موفق به انجام دیگر اهداف خود حتی پس از فاش شدن جریان این اختلاس کم نظیر در تاریخ شدند.
خروج رئیس بانک ملی ایران با عنوان مأموریت و عدم بازگشت او در زمان مقرر دم از فرار او از چنگ قانون و مجازات می‌زند و جالب‌تر از این بحث این است که این مأموریت پس از فاش شدن جریان اختلاس 3هزار میلیاردی و حضور این پرونده در مراجع قضایی به او داده شده است.
 
* مفسدان اقتصادی دست در دست مسئولان اجرایی کشور
با شواهد و مدارک موجود همه چیز حاکی از فرار رئیس بانک ملی است اما باید به این نکته توجه داشت که چرا مظنون اصلی یک پرونده به این بزرگی به این راحتی از کشور خارج می‌شود و هیچ جلوگیری از خروج او از کشور صورت نمی‌گیرد.
گذشته از این موارد بحث استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی مدتی است در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که قضاوت این نکته را بر عهده خودتان می‌گذارم که این استیضاح برای وارد کردن خلل در روند پرونده اختلاس 3هزار میلیاردی است یا خیر.
 
* قطعاً جریان انحرافی در اختلاس نقش ایفا کرده است
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی اظهار داشت: عاملان اصلی اختلاس را در درجه نخست عدم نظارت مسئولان مربوطه به ویژه بانک مرکزی که ناظر بر همه بانک‌های کشور است و در رده بعدی که در جاهای دیگر کشور نیز احساس می‌شود این امر است که مسئولان سر جای خود قرار نگرفته‌اند، دانست.
وی بیان کرد: در جلساتی که با مدیران مرتبط با جریان اختلاس برگزار شد آنان اذعان داشتند که تحت توصیه‌ و فشارها این مبالغ را پرداخت می‌کردند و از افشای نام دست‌های پشت پرده برای حفظ سمت‌های خود خودداری می‌کردند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نقش جریان انحرافی در اختلاس 3هزار میلیاردی از سیستم بانکی ایران تصریح کرد: به طور قطع این جریان در اختلاس نقش ایفا کرده و برخی سایت‌ها مدارکی را مبنی بر این امر منتشر کردند که جای پای جریان انحرافی را در مسیر این اختلاس بزرگ روشن می‌کند.
 
* عدم بازگشت مدیر بانک ملی یک تخلف است
نماینده مردم شاهین شهر برخوار و میمه با اشاره به اختلاس 30هزار میلیارد ریالی اظهار داشت: در هر صورت عواملی دست به دست هم داده و خلعی در سیستم بانکی ایجاد کرده و این خود دلیلی شد بر اینکه افرادی تصور کنند می‌توانند از این راه به اهدافشان برسند.
سید محمود حسینی دولت آبادی در ارتباط با عواملی که سبب شد این اختلاس بزرگ صورت گیرد بیان داشت: بی‌توجهی مدیریت و عدم حسابرسی کامل از عواملی بودند که به اختلاس گران فرجه اختلاس را دادند.
وی با اشاره به دست داشتن جریان انحرافی در اختلاس 30هزار میلیارد ریالی تصریح کرد: این‌گونه که از شواهد پیداست نشانه‌ها و رد پاهایی از این جریان بوده که سبب شده مدیران ارشد بانک‌ها تن به همکاری در این اختلاس دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس عدم بازگشت مدیر بانک ملی که از مظنونین اصلی پرونده اختلاس 3هزارمیلیاردی است خود یک تخلف بزرگ به شمار می‌رود.
 
*‌ استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل عدم اجرای سیستم نظارتی است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بند و بسط‌ مفسدین اقتصادی با مسئولین اجرایی از رده‌های پایین تا بالای اجرایی در کشور نیز عامل بزرگ اختلاس 3هزار میلیاردی در کشور است.
حمیدرضا فولادگر در ارتباط با عواملی که سبب رخ دادن این اختلاس بزرگ بود ادامه داد: در درجه نخست ضعف سیستم مدیریتی و همچنین بانک‌های مربوطه و در رده‌های بعدی نبود یک سیستم جامع بانکداری عوامل بزرگ این اختلاس هستند.
وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی تا کنون اعلام وصول نشده است اظهار داشت: دلیل امضا این طرح در مجلس نیز این امر بود که چرا سیستم نظارتی محکمی در کشور اجرا نشده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول