اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان همدان خواستار شد:

بیان دلیل عدم تحقق برخی از مصوبات به مردم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان خواستار تبیین چرایی عدم تحقق برخی از مصوبات قبلی سفر رئیس جمهور به استان شد.

بیان دلیل عدم تحقق برخی از مصوبات به مردم
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص دور چهارم سفر هیئت دولت به استان، عملیاتی شدن وعده‌ها و مصوبات سفرهای قبلی را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: تمام این مصوبات مورد نظر استان با برگزاری نشست‌های تخصصی و گذر از ده‌ها فیلتر به عنوان ضرورت‌های منطقه به هیئت دولت ارائه شده بود.
وی افزود: در این میان به دلایل خاصی، قسمت اعظمی از این طرح‌ها رد و تعدادی نیز مورد پذیرش قرار گرفت که در نهایت به عنوان مصوبات سفر تصویب شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین مطالبه عموم جامعه در سفر هیئت دولت عملیاتی شدن وعده‌ها و مصوباتی است که در سفرهای قبل به مردم استان داده شده و به هر دلیل فضای اجرایی برای آنها حاصل نشده است.
وی از اجرایی شدن برخی از پروژه‌ها و گره‌گشایی از مشکلات استان گفت و ادامه داد: البته متأسفانه برخی از پروژه‌ها نیز به سرانجام نرسیده که به دلیل ضرورت‌های منطقه‌ای استان و ادامه مسیر توسعه، باید هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدام می‌شد.
حجازی عنوان کرد: به طور قطع اجرایی نشدن این مصوبات موانعی جدی را در مسیر توسعه استان ایجاد می‌کند که باید به این مهم توجه شایانی صورت پذیرد.
وی علت‌یابی عدم تحقق پروژه‌های مصوب را از دیگر مطالبات مردم استان خواند و ادامه داد: باید دید چه عواملی زمینه‌ساز عدم تحقق این پروژه‌ها بوده که لازم است در این راستا نسبت به اعلام این موضوع به مردم اقدام شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: تأخیر در اجرای پروژه‌ها می‌تواند عوامل متعددی از قبیل عدم باور مسئولان ملی در دستگاه‌های مختلف، عدم تأمین منابع مناسب مالی توسط معاونت نظارت راهبردی، عدم بسترسازی مناسب اجرای مصوبات در سطح استان، ایجاد تغییرات ساختاری در دستگاه‌های اجرایی مانند ادغام وزارتخانه‌ها و... داشته باشد.
به گفته وی باید در ارتباط با عدم اجرای این دسته از مصوبات اطلاع‌رسانی کافی و وافی به مردم صورت گیرد تا از این پس نیز شاهد تداوم همگرایی بین مردم و دولت باشیم.
حجازی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی یکی از شعارهای دولت احمدی‌نژاد است و باید نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود، عنوان کرد: باید به این مهم توجه شود که عدم اجرای این تعهدات نه تنها آثار منفی اجتماعی را در حوزه‌های مختلف موجب می‌شود که بستر توسعه استان را با کندی مواجه می‌کند.
وی ایجاد اشتغال پایدار را یکی دیگر از مطالبات مردم دانست و افزود: ایجاد صنایع مادر با مشارکت بخش خصوصی نیز از دیگر مواردی است که باید مسئولان استان به این مهم توجه داشته باشند تا از این فرصت برای عملیاتی شدن آن استفاده کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تحقق مناسب برخی از پروژه‌ها و مصوبات، در این دور از سفر رئیس جمهور طرح مسائل جدید چندان مفید به نظر نمی‌رسد مگر اینکه زمینه رفع موانع انجام تعهدات قبلی را شاهد و ناظر باشیم تا دیگر مطالبات ضروری مردم منطقه نیز قابلیت طرح پیدا کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول