اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر:

آب آشامیدنی دیر آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد

خبرگزاری فارس: ر ئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در شش ماهه نخست سال جاری هشت هزار و 164 مورد کلرسنجی و آزمایش شیمیایی و میکروبی آب آشامیدنی صورت گرفته است که هیچ گونه مورد مثبتی از آلودگی میکروبی و شیمیایی در آن مشاهده نشده است.

آب آشامیدنی دیر آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد
گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی دوشنبه شب در جلسه کمیته التور شهرستان دیر با اشاره به راه‌های انتقال بیماری وبا اظهار داشت: مهمترین راه انتقال بیماری وبا آب آلوده به میکروب است و مصرف غذاهای دریایی خام و نیمه پخته نظیر صدف ، ماهی ، میگو می‌تواند موجب بیماری وبا شود.
فخرایی گفت: یک سری از بیماریها که می‌تواند جوامع را با مشکل مواجه کند ، بیماری‌های منتقله با آب و غذا است که وبا یکی از این بیماریها است.
وی افزود: شستشوی دست‌ها، عدم مصرف غذاهای خام و نیمه پخته دریایی، پرهیز از مصرف آبهایی که از سلامت آنها اطمینان نیست و ضدعفونی میوه و سبزیجات از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری وبا است.
فخرایی به میزان بالای کشندگی بیماری وبا در صورت عدم درمان آن اشاره کرد و گفت: آغاز ناگهانی اسهال آبکی و بدون درد از علائم بیماری وبا است که به دنبال آن، استفراغ، کم شدن سریع آب بدن، گرفتگی ماهیچه‌ها و کم شدن حجم ادرار فرا می‌رسد و در صورت عدم جایگزینی سریع مایعات و الکترولیت‌ها ، میزان کشندگی این بیماری بالاست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تاکید کرد: با وجود اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در شهرستان مشاهده نشده است اما ضرورت دارد که اقدامات گسترده‌ای برای پیشگیری از این بیماری انجام شود.
وی به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری هشت هزار و 164 مورد کلرسنجی و آزمایش شیمیایی و میکروبی آب آشامیدنی صورت گرفته است که هیچ گونه مورد مثبتی از آلودگی میکروبی و شیمیایی در آن مشاهده نشده است.
وی اضافه کرد: حساس‌سازی جامعه، نمونه گیری التور، بیماریابی، آموزش بهداشت ، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، نظارت بر بهداشت محیط روستاها و ... از دیگر اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان در راستای پیشگیری از بیماری وبا است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر یادآور شد: کلرزنی آب آشامیدنی از سوی شرکت‌های آبفا و آبفار امری ضروری بوده و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری وبا لازم است وضعیت آب شرب روستاها،  مدارس، رستوران‌ها و آب شیرین کن‌ها مورد توجه و بازرسی قرار گیرند.
وی با اشاره به وضعیت بهداشت در روستاها خاطر نشان کرد: بهسازی منابع، کنترل و نظارت بر آب آشامیدنی، دفع بهداشتی فاضلاب‌ها و بررسی اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در روستاها اهمیت دارد.
فخرایی در ادامه اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان به منظور حفظ سلامت و بهداشت مردم مکلف است کیفیت آب آشامیدنی عمومی را از نقطه آبگیری تا مصرف، از نظر بهداشت تحت نظارت مستمر قرار دهد و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی تامین کننده آب آشامیدنی نیز موظف به رعایت همه ضوابط و معیارهای بهداشتی اعلام شده هستند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول