اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز:

تبریز با معضل آلودگی بصری دست به گریبان است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: تبریز با معضل آلودگی بصری دست به گریبان است.

تبریز با معضل آلودگی بصری دست به گریبان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین نجفی اظهار داشت: این مسابقه عکاسی که به همت و ابتکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شده بود، توانست طی یک ماه از انتشار فراخوان مسابقه، آثار متفاوت و ارزشمندی را به دبیرخانه این مسابقه عکاسی ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: در این مسابقه عکاسی که از شهروندان خواسته شده بود، زیبایی‌ها و نازیبایی‌های دیوارهای شهر را با استفاده از هر نوع وسیله عکاسی نظیر دوربین‌های آماتور و دوربین تلفن‌های همراه ثبت کرده و به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ارسال کنند.
نجفی اضافه کرد: از ابتدای انتشار فراخوان تا پایان مردادماه که روز نهایی ارسال آثار بود، بیش از 2 هزار و 400 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شد و استقبال فزاینده‌ای از سوی شهروندان از این مسابقه صورت گرفت .
وی ادامه داد: این مسابقه به دلیل ابتکاری بودن خود، همانگونه که پیش‌‌بینی شد با استقبال گسترده از سوی شهروندان و حتی مسافران تابستانی تبریز روبه‌رو شد، به گونه ای که بسیاری از شهروندان خواستار تمدید زمان ارسال آثار به این مسابقه بودند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، اضافه کرد: ‌با وجود اینکه انتظار می‌رفت آثار راه یافته به مسابقه ویژگی آماتور داشته باشد، اما بررسی کلی آثار نشان میدهد که بسیاری از شهروندان در رعایت اصول فنی عکاسی نظیر نورسنجی، کادربندی و توجه به چیدمان در متن عکس توجه ویژه‌ای داشته‌اند.
نجفی خاطر نشان کرد: داوری این آثار طی روزهای گذشته طی جلسات مداوم و در دو مرحله انجام شد که نتایج آن به زودی از طریق آیین اختتام به اطلاع عموم شرکت کنندگان و شهروندان خواهد رسید .
وی با اشاره به اهداف تبیین شده برای این مسابقه عکاسی گفت: دیوارهای شهر یکی از اصلیترین سازه های شهری هستند که مردم روزانه با آن روبه‌رو میشوند و وضعیت ظاهری دیوارها در بلند مدت تاثیرات روحی خود را در شهروندان نشان میدهد.
 
 
تبریز با معضل آلودگی بصری دست به گریبان است
نجفی آلودگی بصری را از جمله مشکلات زیباسازی شهر تبریز عنوان کرد و افزود: در برخی موارد، پیام های تبلیغاتی شرکت های مختلف با گرافیک و ظاهری ناخوشایند تصویر می شود و این با اصول زیبایی شهری سازگار نیست .
وی عنوان کرد: همچنین برخی پیام‌های شهروندی و توصیه‌های اخلاقی که در دیوارهای شهر دیده میشود، به گونه‌ای طراحی و ترسیم شده‌اند که در انتقال پیام موفق عمل نمیکنند و به جای آنکه نقش مشوق داشته باشد، بازدارنده است.
نجفی اضافه کرد: با این حال در برخی از دیوارهای شهر تصاویر و عباراتی آمده است که به دلیل استفاده کارشناسی شده از ترکیب رنگ‌ها و جملات چشم نوازند و مخاطبان را به سوی خود جذب میکنند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اضافه کرد: برخی پیام‌های تبلیغاتی نیز به نوعی طراحی شده‌اند که فقط هدف اصلی ایجاد کننده را در خصوص جذب مشتری میرساند ولی تاثیری در امر زیباسازی ندارند.
نجفی گفت: رویکرد کلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز بر آن است تا با برگزاری مسابقات عکاسی نظیر دیوارهای شهر من و گسترش این هنر در میان شهروندان، نسبت به عمومی کردن هنر عکاسی و تشویق شهروندان به نگاه دقیق به جامعه اطراف خود اقدام کند.
وی با بیان اینکه دومین دوره این مسابقه عکاسی به زودی برگزار می‌شود، تاکید کرد: به صاحبان 30 عکس برگزیده، جوایزی ارزنده نظیر دوربین عکاسی و تلفن‌ همراه اعطا خواهد شد .
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول