اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر خبر داد:

اشتغال 1100 نفر در بخش معادن استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد 173 فقره معادن با استخراج سالیانه 5.5 میلیون تن با اشتغال 1100 نفر در استان بوشهر وجود دارد.

اشتغال 1100 نفر در بخش معادن استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این معادن شامل سنگ لاشه،  سنگ گچ،  واریزه کوهی و انواع مواد معدنی مصالح ساختمانی نظیر مواد اولیه سیمان است.
وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی این استان وجود دریا و اسکله‌های بارگیری مواد معدنی در سواحل استان و نزدیک بودن به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که سالیانه بخش عمده‌ای از انواع مواد معدنی این استان با کشورهای هم جوار صادر می‌شود.
مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر  خاطر نشان کرد: سازمان صنایع و معادن استان بوشهر از تمام علاقه‌‌مندان به سرمایه گذاری در بخش معادن استان بوشهر استقبال و حمایت می‌کند.
مرحمتی اظهار داشت: تا پایان امسال 35 طرح صنعتی در استان بوشهر به بهره برداری می‌رسد، برای اجرای این تعداد طرح 8 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.
مدیرکل صنایع و معادن استان بوشهر با اشاره بنام‌گذاری امسال بنام جهاد اقتصادی و تلاش روزافزون بخش صنعت و معدن استان تصریح کرد: این طرح‌ها شامل صنایع غذایی شیمیایی پتروشیمی و ساختمانی و کانی‌های غیرفلزی و صنایع سلولزی است.
مرحمتی عنوان داشت: با توجه به اولویت اشتغال‌زایی در طرح‌های صنعتی، 2 هزار و 600 نفر در این طرح‌ها مشغول به کار می‌شوند.
وی اضافه کرد: صدور پروانه بهره‌برداری از 22 معدن با اشتغال‌زایی 110  نفر و استخراج 1.5 میلیون تن مواد معدنی و صدور 150 هزار تن از این محصولات از جمله برنامه‌های امسال این سازمان است.
مرحمتی با اشاره به اینکه استان بوشهر هفت درصد کل سرمایه‌گذاری کشور را در بخش صنعت به خود اختصاص داده است، افزود: اکنون با 81 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال 24 هزار و 600 نفری در بخش صنعت در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.
مدیرکل صنایع و معادن استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته با صدور دو هزار و 563 فقره جواز تاسیس طرح‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری 443 هزار میلیارد ریال و اشتغال 97 هزار نفر در جایگاه اول تقاضای سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در سطح کشور قرار داشته‌ایم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول