اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امداد خراسان جنوبی خبر داد:

ایجاد 12 هزار طرح اشتغال توسط مددجویان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ایجاد 12 هزار طرح اشتغال توسط مددجویان این مجموعه و با حمایت‌های امداد استان در چند سال اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر از این تعداد 10 هزار طرح اشتغال هنوز فعال است.

ایجاد 12 هزار طرح اشتغال توسط مددجویان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری شنبه‌شب در جمع مددجویان برتر طرح‌های اشتغال کمیته امداد، اشتغال و خودکفایی مددجویان را مهم‌ترین دغدغه مسئولان امداد عنوان کرد.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه چهارم از فعالیت خود بر روی ریل توانمندسازی در حال حرکت است و مسئولان امداد توانمندسازی را در میان خانواده‌های امداد در سال‌های اخیر جدی گرفته‌اند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی با وجود کلیه محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند ولی تلاش خود را برای خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش انجام داده است.
اکبری از کاهش شش درصدی جمعیت زیر پوشش این مجموعه در سال گذشته خبر داد و گفت: با اجرای طرح توانمندسازی خانواده‌ها 2.5 درصد خانوار تحت پوشش نیز کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: دو طرح توانمند‌سازی خانواده‌های کمیته امداد(ره) و توسعه مشارکت‌های مردمی دو بال محرک کمیته در دهه چهارم انقلاب به شمار می‌روند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال 80 با آغاز طرح توانمند‌سازی خانواده‌های کمیته، موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه حاصل شده است، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در این حوزه در کشور پیشگام بوده است.
اکبری ادامه داد: حوزه فرهنگی به عنوان یک حوزه زیرساخت در این مجموعه مطرح است که این حوزه همراه با حوزه اشتغال یک دولت کوچک در کمیته به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه همزمان با آغاز طرح توانمندسازی خانواده‌های کمیته 18 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته بوده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر 13 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات کمیته قرار دارند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز این مجموعه باید در سال جاری 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که این مجموعه تلاش دارد با همکاری شهرستان‌های استان این رقم را به سه برابر ظرفیت یعنی 6 هزار فرصت شغلی برساند.
در پایان این جلسه از صاحبان طرح‌های برتر اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تقدیر شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول