اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس خبر داد:

یکسان‌سازی مقررات اچ اس ای در پروژه‌های پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس از یکسان‌سازی مقررات اچ اس ای در پروژه‌های پارس جنوبی خبر داد.

یکسان‌سازی مقررات اچ اس ای در پروژه‌های پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمود والی‌نژاد بعد از ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف ایمنی و اچ اس ای در پارس جنوبی اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی در پالایشگاه‌ها و محیط‌های عملیاتی اهمیت بسیار زیادی دارد و همه موظف هستیم در این راستا بیش از پیش تلاش کنیم.
وی افزود: پارس جنوبی از مراکز مهم نفت و گاز و پتروشیمی در کشور است و باید برای انجام کارکرد بدون حادثه تلاش کنیم.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس از تدوین نظامنامه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در میدان مشترک پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: نظامنامه جدید ایمنی، بهداشت و محیط زیست  با هدف مدیریت جامع  ریسک و یکپارچه‌سازی مقررات در فازهای پارس جنوبی به اجرا در می‌آید.
والی‌نژاد از یکسان‌سازی مقررات اچ اس ای در پروژه‌های پارس جنوبی خبر داد و گفت: پیش از این 48 روش اجرائی برای اجرای مقررات ایمنی در طرح‌های پارس جنوبی مورد استفاده بوده و با تدوین مقررات جدید علاوه بر یکسان‌سازی محتوایی روش‌های اجرائی با اعمال آنها در قالب برنامه اچ اس ای شرکت، هماهنگی گسترده‌تری در اجرای ضوابط و مقررات ایمنی پروژه‌های پارس جنوبی ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: نظام‌نامه جدید مبتنی بر تازه‌ترین مدل‌های پذیرفته شده بین‌المللی است و در روش جدید سعی شده بسیاری از تجربیات شرکت‌های نفتی جهان در بکارگیری شیوه‌های جدید اجرای مقررات ایمنی استفاده شود.
این مسئول اذعان داشت: در تدوین نظام جامع ایمنی، بهداشت و محیط زیست پارس جنوبی از استانداردهای گوناگون از جمله ISO 17776  و نیز ISO 31000 بین‌المللی استفاده شده است؛ به طوری که با بکارگیری آن سطح قابل توجهی از بحران‌ها اعم از زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی قابل کنترل خواهند بود. 
وی بیان داشت: در کنار تدوین این نظامنامه و به منظور ایجاد زیر ساخت لازم برای اجرای شدن مقررات مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی در مرحله طراحی، دستورالعمل مدیریت ریسک  فراگیر در طرح‌های پارس جنوبی به اجرا در می‌آید.
والی‌نژاد تدوین استانداردها و ضوابط جدید را از اولویت‌های اجرایی طرح‌ها در پارس جنوبی برشمرد و یادآور شد: انتظار می‌رود پس از اجرای دستورالعمل‌های جدید از تکرار حوادث مشابه در فرآیند اجرای طرح‌ها پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: زیرساخت‌های عملیاتی مربوط به استفاده از نظامنامه جدید ایمنی طرح‌های پارس جنوبی تا پایان سال جاری تهیه می‌شود، به طوری که از سال آینده شاهد ظهور نسل جدیدی از مقررات ایمنی و کاهش حوادث و ریسک‌های اجرایی پروژه‌ها خواهیم بود.
والی‌نژاد، دستیابی به مدل بومی اجرای مقررات ایمنی، ‌بهداشت و محیط زیست را از آثار تدوین نظامنامه جدید ذکر کرد و گفت: استقرار مدیریت یکپارچه "اچ اس ای"(HSE)، درکاهش ریسک‌های عملیاتی و طراحی، تاثیر چشمگیری دارد.
وی خاطرنشان کرد: از تمام توانمندی و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت اچ اس ای و ایمنی در پارس جنوبی بهره می‌بریم و امیدوار هستیم به نتایج مورد نظر برسیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول