اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

ارزش گاز پارس جنوبی معادل 120 سال فروش نفت ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ارزش گاز موجود در میدان پارس جنوبی حداقل معادل 120 سال صادرات و فروش نفت ایران است.

ارزش گاز پارس جنوبی معادل 120 سال فروش نفت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: ارزش ثروت میدان گازی پارس جنوبی در صورت تبدیل این گازها به فرآورده تا 10برابر قابل افزایش است.
وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده با در نظر گرفتن نرخ جایگزینی هر بشکه نفت خام معادل 50 دلار، میدان پارس جنوبی دارای چهار هزار و 400 میلیارد دلار ارزش اقتصادی (در صورت خام‌فروشی) است. 
مدیرعامل نفت و گاز پارس اضافه کرد: چنانچه هر بشکه نفت خام معادل 100 دلار در نظر گرفته شود ارزش خام‌فروشی این ثروت عظیم ملی حدود هشت‌هزار و 800 میلیارد دلار می شود و اگر این ثروت عظیم ملی در داخل کشور و در زنجیره نفت و گاز و پتروشیمی تبدیل به فرآورده‌های نهایی و ارزش افزوده آن در داخل کشور ایجاد شود، مقدار این ثروت می تواند به 10 برابر افزایش یابد.
سوری ابراز داشت: برای درک بیشتر اهمیت مطلب، کافی است بدانیم، در 100 سال گذشته، درآمد ایران از محل صادرات و فروش نفت خام 880 میلیارد دلار بوده که چنانچه با نرخ جایگزینی هر بشکه نفت خام 50 دلار، ارزش آن را به روز معادل‌سازی کنیم حدود سه هزار و 600 میلیارد دلار می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس بیان داشت: ارزش گاز موجود در میدان پارس جنوبی حداقل معادل 120 سال صادرات و فروش نفت ایران با نفت بشکه‌ای 50 دلار و با یک محاسبه واقعی‌تر (نفت بشکه‌ای 100 دلار) معادل 240سال صادرات و فروش نفت ایران است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 48 هزار میلیارد تومان (معادل 48 میلیارد دلار) طرح و پروژه در شرکت نفت و گاز پارس، بدون محاسبه پتروشیمی‌ها و دیگر موارد سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی در دست اجراست که امسال 16 میلیارد دلار به این میزان سرمایه‌گذاری افزوده خواهد شد. 
مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: پیش‌بینی می‌شود در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور نیز میزان سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی به 60 میلیارد دلار برسد.
سوری افزود: چنین حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری تولیدی و اقتصادی، مهم‌ترین دلیل رونق و نشاط فعالیت‌های تولیدی و نمادی از اقتصادی بودن منطقه و میدان پارس جنوبی است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول