اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان خبر داد:

بهره‏برداری از 4 هزار واحد مسکن مهر سمنان

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان از بهره‏برداری 4 هزار و 91 واحد مسکن مهر در استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد.

بهره‏برداری از 4 هزار واحد مسکن مهر سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، عباس رهی عصر امروز در حاشیه نشست شورای مسکن مهر استان سمنان در شهرستان دامغان افزود: این تعداد واحد مسکونی مهر از سوی شرکت‏های تعاونی مسکن در پنج شهر استان احداث شده است.
استاندار سمنان بیان داشت: این واحدها در آینده نزدیک با حضور معاون اول رئیس‏جمهور در یکی از شهرهای استان به صورت نمادین و هم‏زمان در دیگر شهرهای استان سمنان افتتاح می‏شود.
رهی اضافه کرد: خانه‏های صنعتی‏ساز در واحدهای مسکن مهر استان سمنان که در آینده نزدیک قابل افتتاح و بهره‏برداری بوده، وجود ندارد و واحدهای صنعتی‏ساز در یک برنامه جدا و در فرصتی دیگر مورد بهره‏برداری قرار می‏گیرد.
رئیس شورای مسکن استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر، 20 هزار واحد مسکن صنعتی‏ساز و 11 هزار واحد سنتی‏ساز در استان سمنان در حال احداث است.
وی یادآور شد: یکی از مصوبات شورای مسکن مهر استان سمنان این است که تا قبل از نازک‏کاری، شهرداری‏ها موظف شدند پایان کار را صادر و ادارات ثبت اسناد و املاک هم نسبت به صدور سند مالکیت اقدام کنند و بانک مسکن نیز تسهیلات را تقسیط و کلید واحدهای مسکن را تحویل متقاضیان دهد و این مصوبه از هم‏اکنون در سطح استان قابل اجراست.
رهی با انتقاد از افزایش سود تسهیلات اعطای وام مسکن مهر از سوی بانک صادرات در شهرستان دامغان اظهار داشت: بانک صادرات سود اعطای تسهیلات به تعاونی‏های مسکن را که چهار درصد بوده، به 12 درصد افزایش داد.
وی افزود: مسئولان این بانک عنوان می‏کنند که دولت یارانه هشت درصد سهم بانک صادرات را پرداخت نکرده و در این زمینه، 748 واحد مسکن مهر در دامغان دچار مشکل شدند.
استاندار سمنان ادامه داد: تعاونی‏های مسکن در این شهرستان نیز از عقد قرارداد با این بانک خودداری کردند و در این زمینه مکاتباتی با معاون اول ریاست جمهوری و رئیس بانک مرکزی صورت گرفت که امیدواریم با انتخاب مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران و با رایزنی و پیگیری‏هایی که با همراهی مردم صورت خواهیم داد، این مشکل برطرف شود.
وی گفت: تمام تلاش ما در استان سمنان بر این است که همه متقاضیان مسکن مهر در استان سمنان با کم‏ترین مشکل صاحب مسکن شوند و ما هم بتوانیم جشن بزرگ خانه‏دار شدن متقاضیان مسکن مهر را در سمنان برگزار و پرونده مسکن مهر را در استان مختومه کنیم.
لازم به ذکر است؛ استاندار سمنان به اتفاق جمعی از مدیران کل دستگاه‏های اجرایی استان سمنان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان دامغان از روند ساخت‏ و ساز واحدهای مسکن مهر در قالب سنتی‏ساز، صنعتی‏ساز و خودساز در شهرستان دامغان بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات ساخت مسکن مهر در این شهرستان آشنا شد.
رهی دستورات لازم را در جهت برطرف کردن مشکلات موجود صادر کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول