اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

حداقل 2 معاونت وزارت جهاد کشاورزی در مازندران مستقر شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران به ظرفیت بالای تولیدات بخش کشاورزی و نقش استان در تامین و امنیت مواد غذایی کشور اشاره کرد و گفت: حداقل دو معاونت وزارتخانه جهاد کشاورزی در مازندران فعالیت کند.

حداقل 2 معاونت وزارت جهاد کشاورزی در مازندران مستقر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ساری خطاب به مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: معتقدم حداقل یک یا دو معاونت وزارتخانه  باید در استان فعالیت کند.
وی به رتبه نخست استان مازندران در تولیدات برنج، مرکبات و کیوی اشاره کرد و افزود: بیش از 10 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در استان مازندران است.
ابراهیمی در ادامه به قطب کشاورزی بودن استان مازندران و از طرفی بی‌توجهی مسئولان ارشد در اختصاص اعتبارات به این بخش اشاره کرد و گفت: در حالی‌ که ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان تا چندین برابر وجود دارد اما به دلیل مشکلاتی که در اجرایی نشدن طرح‌های کشاورزی وجود دارد هنوز این استان به رشد اقتصادی نرسیده است.
وی با بیان اینکه در سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه به بخش کشاورزی مازندران توجه ویژه‌ای شده است، ادامه داد: امروز تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج‌کاران، باغداران با مشکل فروش محصولات مواجه‌اند.
ابراهیمی بر اجرایی شدن طرح‌های آبیاری تحت فشار، صنایع تبدیلی، بیمه محصولات کشاورزی و یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی کشاورزی در مازندران تاکید کرد و گفت: این استان ظرفیت کشت دوم انواع محصولات کشاورزی را دارد که برای انجام این فعالیت نیازمند اجرای طرح تسطیح اراضی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه رویکرد دولت احمدی‌نژاد به بخش کشاورزی را مورد تقدیر قرار داد.
وی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواست تا سند راهبردی تولیدات محصولات کشاورزی استان را ترسیم کند.
ابراهیمی گفت: در حال حاضر اراضی بالادست استان مازندران بلااستفاده مانده و نیازمند توجه جهاد کشاورزی است.
به گزارش فارس رضا عظیمی که سه ماه پیش به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی معرفی شد امروز حکم رسمی رئیس سازمان را از مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده است.
انتهای پیام،/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول