اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

تصرف زمین‌های مردم توسط شهرداری‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از تصرف زمین‌های مردم توسط شهرداری‌ها و مراکز آموزشی این استان خبر داد.

تصرف زمین‌های مردم توسط شهرداری‌های گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته علمی حقوق شهروندی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با تاکید براینکه تمام افراد باید از حقوق شهروندی به نحو شایسته بهره ببرند اظهار داشت: ستاد صیانت از حقوق شهروندان در سال 88 به استان ابلاغ شده و استاندار رئیس این ستاد است.
وی ارتقای امنیت اجتماعی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را از اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: کارگروه‌های ستاد در استان فعال است و هر 3 ماه برای بررسی مشکلات و معضلات در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.
پورعزیزی اهداف کارگروه حقوق شهروندی را مشخص دانست و تصریح کرد: بررسی قوانین زائد اداره‌ها بخش اعظم فعالیت این کارگروه را تشکیل می‌دهد تا مردم به راحتی بتوانند به حقوق خود در اداره‌ها برسند.
دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی گیلان گذشت زمان در تصویب قوانین و مقررات در سال‌های متوالی را موجب ناکارآمدی بعضی از قوانین برشمرد و گفت: دولت نهم و دهم با اهداف خدمت‌گزاری به مردم حقوق شهروندی را جدی گرفته و قوانین زائد را پالایش می‌کند.
وی با بیان اینکه مجلس می‌تواند قوانین زائد را از سیستم کاری سازمان‌ها حذف کند، خاطرنشان کرد: قوانین زائدی در شهرداری‌ها، ثبت اسناد، منابع طبیعی و ... وجود دارد که باید در کارگروه‌ها و جلسه‌ها بحث و پیگیری شود.
پورعزیزی به مصوبات کارگروه حقوق شهروندی با حضور بسیج حقوقدانان گیلان اشاره کرد و بیان داشت: بسیج به عنوان یک سازمان مردم نهاد در جامعه فعالیت دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از تشکیل کمیته حقوق شهروندی در بسیج حقوقدانان استان خبر داد و یادآور شد: کارگروه حقوق شهروندی به کمک بسیج حقوقدانان با انجام مطالعات علمی می‌تواند در این زمینه به نتایج مثبتی برسد.
وی با اشاره به تصرف زمین‌های مردم توسط شهرداری‌ها و مراکز آموزشی گیلان، ابراز داشت: طبق قانون زمین‌های بدون استفاده مردم پس از تصرف باید در مدت 18 ماه اجرایی می‌شد اما پس از گذشت 5 سال هنوز این امر انجام نشده است و صاحبان زمین نیز اجازه ساخت و ساز ندارند.
پورعزیزی بر واگذاری زمین‌های تصرف شده به صاحبان اصلی آن تاکید کرد و اذعان داشت: بسیاری از مردم از شهرداری‌ها گله و شکوه دارند و با صدور دستورالعمل‌های جدید بسیاری از موارد در حال برطرف شدن است.
دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی گیلان، نیروی انتظامی، ثبت اسناد و منابع طبیعی را دارای بیشترین مراجعه کننده اعلام کرد و متذکر شد: اراضی منابع طبیعی در بسیاری از موارد بیش از 100 سال در تصرف افراد بوده و نسل‌های متوالی به صورت موروثی در این زمین‌ها ساخت و ساز کرده‌اند و همچنان اختلاف‌های مردم باقی مانده است.
وی با اشاره به اعتراض‌های مردمی در تالش، صومعه‌سرا، رودسر و رضوانشهر با منابع طبیعی، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تمام این امور  هستیم تا به یک قانون مطلوب برسیم.
پورعزیزی از وجود 2 هزار و 100 موسسه مردم نهاد دارای مجوز در گیلان خبر داد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد مجموعه‌های غیرانتفاعی هستند.
 
*بدحجابی آزادی مشروع را از جامعه سلب می‌کند
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: بدحجابی مانع عفاف و حجاب است و آزادی‌ها را در جامعه از بین می‌برد.
وی با بیان اینکه بدحجابی آزاد مشروع را از جامعه سلب می‌کند، افزود: بدحجابی یک نوع محدودیت برای عدم رعایت حقوق شهروندی است.
پورعزیزی بر مقابله با ناهنجاری‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: حقوق شهروندی در جامعه اسلامی حق مردم است و تکلیف داریم در مقابل ناهنجاری‌ها ایستادگی کنیم.
دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی گیلان با اشاره به ایجاد کتابخانه‌های کوچک و موقت در ورودی‌های سازمان‌ها و اداره‌های گیلان ابراز داشت: کیوسک‌های پیک مهر در اداره‌های گیلان نصب و راه‌اندازی می‌شود تا مردم برای پر کردن زمان‌های خالی خود از آن استفاده کنند.
وی پرداختن به موضوع‌های اجتماعی را از دیگر وظایف ستاد صیانت از حقوق شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: 40 موضوع در بحث آسیب‌های اجتماعی در این ستاد پیگیری می‌شود.
پورعزیزی به تشکیل قرارگاه فرهنگی در گیلان اشاره کرد و افزود: نخستین جلسه این قرارگاه روز گذشته تشکیل شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان کمیته علمی حقوق شهروندی را تولید کننده فکر برای حقوق شهروندی خواند و اظهار امیدواری کرد که مردم حلاوت تلاش این کمیته را در سازمان‌ها ببینند.
وی انتشار کتاب حقوق شهروندی را تاثیرگذار خواند و ابراز داشت: این کتاب‌ها توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان چاپ و منتشر می‌شود.
پورعزیزی ایجاد غرفه حقوقی در نمایشگاه‌های گیلان و آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان در کلاس‌های آمادگی دفاعی و علوم اجتماعی را از جمله مباحث حقوق شهروندی عنوان کرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول