اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور خبر داد:

7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: در بحث اوراق مشارکت 7 هزار میلیارد تومان در سال جاری اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها دیده شده است که اخیرا امضا و ابلاغ کرده‌ایم و این ظرفیت خوبی است.

7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی محمد نجار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پنج پروژه شاخص شهرداری قزوین که در سالن اجتماعات قائم برگزار شد، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز کشور یک کارگاه سازندگی شده و هر استانی می‌رویم، می‌بینیم شور و نشاطی است و همه تلاش می‌کنند و پروژه‌ها یکی پس از دیگری به دست مردم انجام می‌شود و این بسیار مهم است که خود مردم حضور دارند.
وی ادامه داد: این نظام حاصل خون دل انبیا و اولیاست و نظام ولایت فقیه یک الگوی جدید مدیریتی مبتنی بر ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب است که در زمینه‌های مختلف کارآمدی خود را نشان داده و الگو در سطح منطقه شده است.
وزیر کشور با طرح این سؤال که نظام استکباری و صهیونیست‌ها چرا از این نظام وحشت دارند و هر روز ترفند جدیدی طراحی می‌کنند، افزود: آنها می‌بینند که مردمی آمدند با شعار الله اکبر و با اتکا به نفس و اتکا به خدا و با خودباوری، نظام طاغوت را بیرون کرده و نظامی را درست کردند که این نظام بیش از 30 سال است که کار می‌کند و در همه عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علم و فناوری کارآمدی خود را نشان داده و الگو شده است.
 
* ترور دانشمندان ما نشانه اوج وحشت دشمنان است
وی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای عنوان کرد: اینکه می‌آیند و در خیابان دانشمند ما را ترور می‌کند اوج استیصال و وحشت دشمن است، این باعث می‌شود دانشمندان، محققان و جوانان ما منسجم‌تر و مصمم‌تر باشند و رشد روزافزون این ملت در سایه نظام خود را نشان داده است.
نجار با اشاره به اقدامات دولت در راستای خدمت به مردم اعلام کرد: دولت خدمتگزار کمر همت بسته که شبانه‌روزی به مردم خدمت کند و حق این ملت نیز هست و برنامه‌های خوبی در پیش است که یک نمونه مسکن مهر است موجب کنترل قیمت‌ها شد و با روش‌های مناسبی کار در سطح کشور دارد صورت می‌گیرد و این جزو سیاست‌هایی است که دولت ادامه خواهد داد.
وی اعلام کرد: در بحث اشتغال دولت 2.5 میلیون نفر فرصت شغلی را در برنامه کاری دارد که سهمی متعلق به استان قزوین است و هدفگذاری که دولت کرده است و تسهیلاتی که توسط بانک‌ها می‌خواهد داده شود، امیدآفرین است و شتاب حرکتی ایجاد می‌کند و باید بحث اشتغال جدی گرفته و دولت در این کار مصمم است و باید به نحو احسن اجرا شود.
وزیر کشور یادآور شد: بحث دیگر طرح تحول اقتصادی است که گام‌هایی مانند هدفمندی اجرا شده و گام‌های بعدی در اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام تعرفه، گمرک و بیمه و نظام توزیع است.
 
* حوزه اقتصاد نیازمند کار جهادی است
وی با اشاره به تهدیدات دشمن در بخش‌های مختلف افزود: دشمن با توجه به تهدیدی که از ناحیه انقلاب می‌شود و با توجه به بیداری اسلامی دچار وحشت شده، می‌خواهد با این نظام در زمینه‌های مختلف مبارزه کند که در تهدید سخت ما نیروهای مسلح قوی داریم و این نظام مقتدرانه پیش می‌رود و در بخش نرم‌افزاری نیز دشمنان تهدیدات زیادی کردند و تیرشان به سنگ خورده و در زمینه‌ها مختلف با بصیرت و ولایت‌مداری مردم شکست خوردند و در بخش اقتصادی نیز طراحی کردند که رهبری نیز امسال را سال جهاد اقتصادی گذاشتند و در حوزه اقتصاد باید جهادی و با شتاب بالا کار کرد.
نجار تأکید کرد: مثل 30 سال گذشته که طراحی‌های دشمن با شکست مواجه شده است و ناکام شده این بار نیز اینگونه شده و ملت مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهد زد و باید مراقبت کنیم و بدانیم تا زمانی که این مملکت و ملت پیش می‌رود دشمن با آرایش جدید می‌خواهد به مبارزه آید ولی ناکام خواهد بود.
 
* دور چهارم سفرهای استانی ورود برای اتمام کارهای ناتمام
وی با اشاره به اینکه دولت خدمتگزاری به مردم را فرصت می‌داند، اظهار کرد: آقای احمدی نژاد دائم این موضوع را می‌گویند که این فرصت خدمت‌گزاری توفیقی است که باید ثانیه‌های آن را نیز غنیمت شمرده و برای خدمت بی‌منت به مردم استفاده کنیم که هیچ توفیقی نیز بالاتر از این وجود  ندارد؛ دولت نیز در طول دوره نهم و دهم خدمات خوبی را داشته است و البته در طول انقلاب کارهای خوبی صورت گرفته است ولی وقتی به نسبت مقایسه می‌کنیم، شاخص‌ها ارتقای خوبی در زمینه‌های مختلف پیدا کرده است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت خدمتگزار راهبرد عدالت را دارد و عدالت ایجاب می‌کند که توسعه متوازن باشد که در سه سفر استانی برنامه‌ریزی‌ها و کارهای خوبی انجام شده که البته بخشی از کارها مانده که همه باید کمک کنیم و آنها را به پایان برسانیم و ان‌شاالله دور چهارم سفرهای استانی را که دولت شروع کرده فرصت خوبی است که ورودی برای اتمام کارهای ناتمام و تصمیم‌گیری برای کارهای جدید باشد.
وی یادآور شد: مصوبات سفرهای استانی، سند توسعه‌ای برای استان است زیرا با همدلی و همفکری مدیران و نمایندگان مجلس صورت گرفته است؛ الحمدالله ظرفیت خوبی امسال در بودجه 90 دیده شده و مجلس همکاری کرده و ظرفیت بالای کار عمرانی وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
 
* 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها
نجار در ادامه با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در قزوین و تأثیر آن در رفاه مردم توضیح داد: با توجه به اشرافیتی که در سطح کشور داریم، این هفت پروژه که در قالب پنج موضوع تعریف شده است، اجرای آن در زمان کوتاه و با این کیفیت، کار ارزشمندی است و تعامل خوبی نیز در استان وجود دارد که هرجا انسجام و وحدت باشد، برکات خداوند متعال نازل می‌شود و جایی که تردید و یأس و نفاق باشد، کار نیز انجام نمی‌شود و در سطح کشور باید این موضوع را مراقبت کنیم تا به اتحاد و همبستگی مردم ما ضربه‌ای وارد نشود.
وی عنوان کرد: خوشحال هستیم از اقداماتی که در این استان صورت گرفته زیرا حق مردم این استان است و قزوین استانی تاریخی و فرهنگی و کهن است و قابلیت‌های بسیار زیادی در این استان وجود دارد و انصاف است که هرچه می‌توانیم در این استان کار کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اوراق مشارکت گفت: مدیران تلاش کنند از ظرفیت‌ها استفاده کنند و در بحث اوراق مشارکت 7 هزار میلیارد تومان در سال جاری اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها دیده‌ایم که اخیرا امضا و ابلاغ کرده‌ایم و این ظرفیت خوبی است.
 
* مردم‌سالاری دینی بزرگترین ضربه را به دشمن وارد کرده است
وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند سال جاری اشاره و بیان کرد: نظام ما، مردم‌سالاری دینی و برآمده از آرا مردم و مبتنی بر اسلام است، جمهوری اسلامی، مردمی و اسلامی است و این نقطه اقتدار ملت ماست و دشمن بیشترین آسیب را از آرا مردم خورده است، از اینکه مردم همواره در صحنه و پشتیبان نظام هستند و دشمن در این زمینه می‌خواهد به ما ضربه بزند و باید مراقبت کنیم.
نجار اضافه کرد: هوشیاری مردم، حضور در صحنه و مشارکت حداکثری بسیار مهم است و راهبرد اساسی این است مشارکت را حداکثر کرده و انتخابات را سلامت برگزار کنیم و آرا مردم در پشتیبانی این نظام مهم است و اینگونه نیز خواهد بود.
وی افزود: در طول عمر این انقلاب، 29 انتخابات را پشت سر گذاشتیم که هر کدام باشکوه‌تر از دیگری انجام شده که به طور مطمئن در انتخابات 12 اسفند نیز مردم با مشارکت و حضورشان یکبار دیگر شکوه و عظمت ملت ایران و اقتدار ایران را در جهان به نمایش خواهند گذاشت.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز کارهای خود را انجام داده است و ستاد انتخابات در وزارتخانه و استان‌ها تشکیل شده و با مبادی مربوطه هماهنگی خوبی داریم و ما وظیفه داریم از آرا مردم صیانت کرده و بستری فراهم کنیم که منجر به مشارکت حداکثری و انسجام و اتحاد ملی شود که ان‌شاالله خواهد شد.
 
* کشور با یاد شهدا عزت دارد
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یاد 2 هزار و 500 شهید استان قزوین را گرامی می‌داریم که هرچه داریم از فداکاری‌ها و جانبازی‌های شهدا، خانواده‌های آنان، جانبازان و ایثارگران است و تا زمانی که به یاد اینها هستیم، این کشور عزیز است و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور وجود دارد که مبتنی بر فرهنگ کربلا و عاشوراست این کشور عزتمند و زنده است و درود بر روح امام راحل که این فرهنگ را در این کشور نهادینه کرد.
نجار با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید افزود: ان‌شاالله خداوند توفیق دهد در صحنه تعلیم و تربیت نیز تزکیه و تعلیم واقعی را بشناسیم که علم و دانش و ارزش‌های ناب اسلام می‌تواند دو بال ترقی و تعالیم برای همه ما باشد.
وی با تقدیر از استاندار قزوین گفت: استاندار قزوین در مدت فعالیت در این استان، بی‌حاشیه و سروصدا به اتفاق همکاران‌شان کارهای خوبی انجام دادند و هر کاری در استان شود حاصل کار جمع است و نماد آن به صورت کار استاندار است و از مدیران، فرمانداران، بخشداران، شورا و شهردار تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول