اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد:

گاز 64 درصد سبد انرژی کشور را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: بایستی برنامه‌ای مشخص برای مصرف انرژی به ویژه گاز که 64 درصد انرژی مصرفی کشور را شامل می‌شود، داشته باشیم.

گاز 64 درصد سبد انرژی کشور را در اختیار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، مسعود حسنی در جمع تعدادی از علما، طلاب و ائمه جمعه و جماعات شهرستان گناباد که از مراحل مختلف عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد بازدید می کردند، اظهار داشت: فرزندان شما در این پالایشگاه و سایر  مجموعه‌های گازی کشور با تحمل خطرات بسیار، انرژی مورد نیاز مصارف صنعتی و خانگی مردم را آماده می‌کنند اما متاسفانه فرهنگ صحیح مصرف در جامعه شکل نگرفته است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد افزود: هر ایرانی قبل از هدفمندی یارانه‌ها سه برابر متوسط دنیا انرژی مصرف می‌کرد، این یعنی هر کدام از ما 9 برابر یک اروپایی و 15 برابر یک ژاپنی انرژی مصرف می‌کردیم.
وی افزود: بر این اساس اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد در چشم‌انداز 1404 ما بزرگترین واردکننده انرژی در منطقه بودیم، این درحالی است که ما دومین کشور دارای حجم بالای مخازن گاز و چهارمین کشور دارای مخازن نفت دنیا هستیم.
حسنی در ادامه گفت: با توجه به این مسایل هدفمندی یارانه‌ ها یک جراحی اقتصادی و اقدام شجاعانه بود که از سوی دولت برای خروج از این وضعیت انجام شد.
وی افزود: اقتصاد کشور پیش از این اقدام همانند مریضی حامل یک غده سرطانی بزرگ بود که با آغاز هدفمندی یارانه‌ها شکم این بیمار شکافته شد اما هنوز این توده سرطانی خارج نشده است و باید تلاش کنیم این عمل کامل شده و اهداف آن محقق شود.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه بخشی عمده مباحث مربوط به هدفمندی یارانه‌ها فرهنگی است، گفت: این امر مسئولیت صاحبان تریبون در جامعه را بیشتر می‌کند. 
حسنی خطاب به روحانیون بازدید کننده از پالایشگاه گفت: باید درست مصرف کردن را به مردم بیاموزیم و به آنان آموزش دهید که این ثروت خدادادی باید برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول