اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش منابع طبیعی خراسان جنوبی؛

50 درصد از تعهدات هیئت دولت اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 50 درصد از 180 میلیارد ریال تعهدات هیئت دولت در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان محقق شد.

50 درصد از تعهدات هیئت دولت اجرایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی صبح امروز در جمع‌بندی مشکلات منابع طبیعی استان اظهار داشت: از 180 میلیارد ریال اعتبارات سفر هیئت دولت در سال گذشته 40 میلیارد ریال از محل ماده 10 حوادث محقق نشده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به تداوم خشکسالی و اثر آن بر منابع طبیعی استان گفت: برای کاهش تاثیر خشکسالی، حفظ بوته کاری‌‌ها و عملیات در دستور کار قرار گرفت و به ناچار میزان آبیاری‌ها افزایش یافت.
شریفی تصریح کرد: در سال‌های با بارندگی مناسب، بوته‌کاری‌ها تا پایان خرداد نیاز به آبیاری ندارد اما امسال دو ماه زودتر و از اول اردیبهشت این کار آغاز و تعداد دفعات آبیاری بیشتر شد.
وی ادامه داد: در سال اول بوته‌کاری معمولا شش نوبت آبیاری انجام می‌شود اما در دومین سال بوته‌کاری هم مجبور به همین کار شدیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزایش توفان‌های شن را از دیگر آثار تداوم خشکسالی عنوان کرد و افزود: افزایش گرمای هوای امسال سبب خشک و کم شدن مقاومت بوته‌ها شد، به علاوه مقدار و پراکنش نامناسب زمانی و بارش باران نیز این شرایط را تشدید کرد.
شریفی از اولویت‌های امسال این مجموعه، به توجه به بخش آبخیزداری اشاره کرد و گفت: با توجه به تداوم آثار خشکسالی‌های مفرط، مباحث بیابانی بودن منطقه، انتشار گرد و غبار و توفان‌های شن، احیای مراتع و توجه به بیابان‌زدایی از اولویت‌های کاری است که عملیات هلالی آبگیر و بوته‌کاری را شامل می‌شود.
وی نصب تلمبه‌های بادی و افزایش تعداد آنها در چاه‌های دامداری و عشایری متناسب با میزان اعتبارات را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه، ایجاد 6 میلیون هکتار فضای سبز در کشور دیده شده که سهم خراسان جنوبی 108 هزار هکتار و سالانه 20 هزار هکتار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی درباره وضعیت پروژه‌های بین‌المللی سه قلعه، سرایان و ترسیب کربن گفت: مدیر این پروژه در مرحله انتخاب است و پروژه از امسال با همکاری سازمان جنگل‌ها اجرایی می‌شود و این سازمان 400 میلیون ریال اعتبار به طرح اختصاص داده است و سازمان فائو از سال 2012 برای آن اعتبار می‌گذارد.
شریفی ادامه داد: پروژه ترسیب کربن نیز روال عادی و وضعیت مناسبی دارد.
وی ادامه داد: سه دوره آموزشی بین‌المللی هم در زمینه ارائه دستاوردهای این پروژه برگزار شده و نمایندگانی از داکار، افغانستان، پاکستان و دانمارک در این کارگاه‌ها حضور یافتند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول