اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ملکان:

شهرداری ملکان درآمد ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار ملکان درآمد پایین را از مشکلات اساسی این شهرداری دانست.

شهرداری ملکان درآمد ندارد
ناصرپورامیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملکان افزود: 35 میلیارد ریال در سال‌جاری برای اجرای طرح‌های عمرانی و امورات جاری هزینه خواهد شد.
وی افزود: 40 درصد از این بودجه برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و بقیه صرف هزینه‌های جاری در شهرداری ملکان خواهد شد.
شهردار ملکان، درآمد پایین را از مشکلات اساسی شهرداری ملکان دانست و افزود: با این وجود شهرداری ملکان در طول پنج سال گذشته به اندازه 20 سال در شهر ملکان کار کرده است.
وی، احداث 12 خیابان در شهر ملکان در طول یک سال گذشته در کنار ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی را نشانگر عزم و اراده تک تک پرسنل صدیق شهرداری ملکان برای عمران و آبادانی این شهر ذکر کرد و اظهار داشت: از میان این همه خیابان‌سازی می‌توان به دو مورد آن در ورودی و خروجی شهر اشاره کرد.
پورامیر، خیابان‌سازی در بلوار جنوبی از کانال آبیاری تا میدان امامت به طول یک کیلومتر را یکی از این خیابان‌ها ذکر کرد و گفت: این خیابان 40متر عرض و دو متر ارتفاع داشته و به حجم 80 هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است.
وی، خیابان‌سازی در بلوار شمالی از روبه‌روی جایگاه سی.ان.جی تا میدان ولایت به طول 700 متر را یکی دیگر از خیابان‌های احداثی توسط شهرداری ملکان ذکر کرد و افزود: این خیابان به عرض 45 متر و به ارتفاع 2.5 متر بوده و خاکبرداری به حجم 78 هزار و 750 مترمکعب در آن صورت گرفته است.
شهردار ملکان گفت: با توجه به کارهای گسترده و بسیار مهم شهرداری ملکان از شهروندان ملکانی درخواست داریم با پرداخت به موقع عوارض و بدهی‌های خود شهرداری ملکان را در تحقق کارها، خدمات، توسعه و عمران شهری یاری کنند.
پورامیر با بیان اینکه قبل از دوره سوم شورای شهر پارک در شهر ملکان وجود نداشت به اقدامات شهرداری ملکان اشاره کرد و افزود: در طول سه سال گذشته حداقل پنج پارک و اماکن تفریحی در این شهر افتتاح شده و یا در دست احداث است.
وی، احداث پارک فرهنگ در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع، احداث پارک ساحلی در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع، احداث پارک گردشگری شهریار (محل تندیس سنگی انگور) در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع ، پارک جنگلی در زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع و پارک محله‌ای جهاد دانشگاهی در زمینی به مساحت 350 متر مربع را از آن جمله دانست. 
پورامیر، احداث پارک جنگلی را از دیگر اقدامات شهرداری ملکان دانست و گقت: این پارک نیز 47 هکتار وسعت دارد که در چهار هکتار آن درختکاری شده و 43 هکتار نیز آلاچیق برای رفاه شهروندان ساخته شده و دارای مکان‌های کتابخانه، مسجد، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی خواهد بود. 
وی افزود: همچنین پارک ساحلی جنب آموزشگاه نهضت برای استفاده اهالی محلات آببره و قازانلو در حال احداث است. 
پورامیر، توسعه پارک شهریار ملکان را نیز از دیگر اقدامات شهرداری در توسعه مراکز تفریحی برای شهروندان ذکر کرد و افزود: توسعه این پارک در چهار هکتار تحقق یافته و بقیه نیز در حال انجام است.
شهردار ملکان در ادامه به احداث پنج میدان توسط شهرداری ملکان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: احداث میدان ولایت در 80 متر، احداث میدان امامت به ابعاد 70 متر، احداث میدان انگور در کمربندی ملکان، احداث میدان جهاد دانشگاهی و احداث میدان فرهنگ در خیابان 45 متری شهرک از جمله میدان‌های احداثی هستند. 
وی در ادامه به ثمرات احداث میدان انگور اشاره کرد و گفت: قبل از احداث این میدان طبق آمارهای موجود 33 تن از شهروندان در گذر از این محل جان خود را از دست داده بودند این در حالی است که هم اکنون تلفات و خسارات در این محل به صفر رسیده است. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول