اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری:

بعضی‌ها نمی‌خواهند شهرداری به طلب 13 میلیاردی‌اش برسد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری گفت: برخی حمایت‌های مسئولان از فروشگاه رفاه موجب می‌شود تا شهرداری ساری نتواند به طلب 13 میلیارد تومانی خود برسد.

بعضی‌ها نمی‌خواهند شهرداری به طلب 13 میلیاردی‌اش برسد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی بهروش یک‌شنبه شب در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر مقرر شد بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری پادگان‌ها به خارج از شهر منتقل شون، بیان داشت: آزادسازی اراضی پادگان شهید فرامرزی ساری از داخل شهر بعد از چهار سال انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد: زندان ساری توسط شهرداری با پول مردم خریداری شد و بر اساس قانون باید بعد از وصول مبلغ خریداری شده در 15 اسفند ماه سال 86 با توجه به پرداخت ۲ میلیارد ریال اضافه تحویل می‌شد، ولی تاکنون انجام نشده و هر روز شاهد و ناظر اعتراض‌های مردم در پیگیری این موضوع هستیم.
بهروس با اشاره به اینکه فاضلاب زندان در حریم رودخانه تجن موجب می‌شود تا یکی از زیباترین نقاط گردشگری ساری در معرض آسیب‌های غیربهداشتی قرار گیرد، تصریح کرد: برای پیشگیری از ورود فاضلاب زندان ساری از سوی کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر پیگیری‌های زیادی شده و تذکرات متعدد اعضای شورای شهر در صحن علنی به صورت موشکافانه و طرح موضوع شدن فاضلاب زندان ساری به رودخانه تجن برای مسئولان استانی بی‌نتیجه ماند.
عضو شورای اسلامی شهر ساری خطاب به شهردار ساری با تاکید براینکه استاندار وقت متعهد شد تا بقیه پول زمین زندان ساری به شهرداری در زمان مقرر واگذار شود، گفت: استاندار وقت متعهد شد تا بقیه پول فروش زندان ساری و 200 میلیون تومان اضافه به شهرداری ساری پرداخت شود و هم اکنون در اجرای تعهد تلاش شود.
عضو شورای اسلامی شهر ساری درباره پیگیری‌های به سرانجام نرسیده طلبکاری 13 میلیاردی فروشگاه رفاه به شهروندان ساروی گفت: تمکین شهرداری از رایی که فروشگاه رفاه صادر کرد برخلاف میل شورا بوده و انتظار مسئولان این نهاد اقتصادی و تجاری است تا شهرداری از حقوق حقه شهروندان چشم‌پوشی کند.
بهروش بیان داشت: برخی حمایت‌های مسئولان از فروشگاه رفاه موجب می‌شود تا شهرداری نتواند به طلب 13 میلیاردی خود برسد.
وی درباره استقرار کارخانه کمپوست در مرکز مازندران و مشکلات فراروی این فعالیت صنعتی در ساری گفت: استانداری مازندران مبلغ 2 میلیارد و 750 میلیون تومان به شهرداری ساری از بابت استقرار کارخانه کمپوست بدهکار است و از سال 84 تا سال گذشته شهر ساری از کل اعتبار این صنعت در استان سهمی نداشت.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ساری ادامه داد: مقرر شد تا شورای تامین استان بابت حمل و نقل زباله شهر ساری به منطقه پشت‌کوه کیاسر مبلغی را به شهرداری ساری بپردازد در حالی که این تعهد اجرایی نشد.
وی با بیان اینکه استقرار نمایشگاه دائمی در مرکز مازندران تنها وعده و وعید به مرکزنشینان بوده، عنوان کرد: قول مسئولان از استقرار نمایشگاه بین المللی در ساری تنها در وعده باقی ماند.
بهروش از شهردار ساری خواست تا موضوع جمع‌آوری اسب‌های میدان را برای شهروندان شفاف‌سازی کند و اضافه کرد: موضوع مجسمه‌های دور میدان امام به صورت شفاف به خبرنگاران اطلاع داده شود تا شهروندان پاسخ بخشی از مطالبات خود را داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه کاستی‌های شهر ساری زیاد است و پیگیری‌ها بی‌نتیجه می‌ماند، ابراز داشت: مطالعه و اجرای دوخطه کردن راه آهن ساری به گرمسار، تکمیل مطالعات آزادراه ساحلی شرق به غرب استان برای کاهش بار ترافیکی، مطالعه و احداث 20 زیرگذر در محدوده‌های اصلی  و فرعی استان که 80 درصد توسط سازمان راهداری باید انجام شود و بقیه را شهرداری تقبل کند، تکمیل راه دسترسی فرودگاه ساری تا نیمه سال 88 و نیز تکمیل کمربندی شمالی هنوز اندر در خم یک کوچه باقی مانده است.
بهروش توسعه و تجهیز فرودگاه ساری را از مصوبات سفر دانست و اذعان داشت: اختصاص اعتبار برای تکمیل کمربندی‌های شهرهای استان، ایجاد سایت اداری، آزادسازی سواحل، دو بار کلنگ زدن پالایشگاه نفت، کلنگ‌زدن کارخانه کمپوست در زمین شهرک صنعتی ساری از مجموع اقداماتی است که مرکز مازندران از اجرایی شدن آن بی‌بهره ماند. 
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول