اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد:

کشف 48 فقره از جرایم جنایی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 48 فقره از جرایم جنایی به وقوع پیوسته در آذربایجان غربی در پنج ماهه سال جاری کشف و ضبط شده است.

کشف 48 فقره از جرایم جنایی در آذربایجان غربی
رسول النقی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از این تعداد 22 مورد قتل، شش مورد آدم‌ربایی، یک مورد راهزنی، 12 مورد حریق‌های عمدی بوده است.
وی افزود: در این بازه زمانی 27 مورد قتل نیز در استان به وقوع پیوسته که این تعداد در سال گذشته 51 مورد بوده است.
به گفته این مسئول از قتل‌های به وقوع پیوسته 12 مورد با سلاح گرم، شش مورد با سلاح سرد، دو مورد به طریق درگیری و ضرب و جرح، دو مورد به صورت خفگی و مابقی نیز به طرق دیگر رخ داده است.
النقی‌پور افزود: بیشترین سن قاتلان دستگیر شده به ترتیب 9 نفر مربوط به سنین 15 تا 25 ساله، پنج نفر مربوط به سنین 35 تا 45 ساله و دو نفر در سنین 25 تا 35 ساله است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان توسط خانواده‌ها در زمینه عواقب درگیری و کنترل خشم از جمله اموری است که می‌تواند زمینه بروز چنین حوادث ناگواری را در جامعه کاهش دهد.
 وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود:با آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب باید از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد. 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نقش خانواده را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم ارزیابی کرد و گفت: شیوه‌های تربیتی اگر به سمت تربیت اسلامی برود، شاهد جامعه‌ای عاری از هر گونه بزه و ناهنجاری خواهیم بود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول