اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

برگزاری آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای در دو نوبت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: در سال جاری آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای در دو نوبت برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای در دو نوبت
محمد علی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر فنی و حرفه‌ای به سوی الکترونیکی و مجازی شدن حرکت می‌کند و نحوه ثبت‌نام آزمون‌های ادواری این سازمان گویای این موضوع است.
وی به نحوه ثبت‌نام آزمون‌های ادواری سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون‌ها برای نخستین بار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به زمان ثبت‌نام در آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ثبت‌نام مرحله نخست این آزمون‌ها از 10 مهر ماه جاری در سطح استان آغاز شده و تا 20 مهر ماه جاری ادامه دارد.
وی یا بیان اینکه متقاضیان شرکت در این آزمون‌ها باید پیش از ثبت‌نام به دفاتر پستی مراجعه کنند، اضافه کرد: متقاضیان ثبت‌نام در این آزمون‌ها باید با مراجعه به دفاتر پستی سراسر استان و پرداخت چهار هزار و 500 تومان دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای را خریداری کنند.
زارع تاکید کرد: از هزینه‌های دریافت شده به منظور خرید دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام، 4 هزار تومان به حق تشریفات برگزاری این آزمون‌ها اختصاص دارد و 500 تومان آن نیز برای خدمات دفاتر پستی در راستای این موضوع هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه متقاضیان باید دفترچه‌های راهنمای ثبت‌‌نام این آزمون‌ها را به دقت مطالعه کنند، ادامه داد: این افراد باید مطالعه دقیق دفترچه‌های ارائه شده برای این موضوع ثبت‌نام خود را برای شرکت در این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام بدهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به برگزاری این آزمون‌ها در سراسر کشور اشاره کرد و بیان کرد: آزمون‌های ادواری 20 آبان ماه جاری به صورت متمرکز  در 25 رشته و به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و برگزاری تمام آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در دو مرحله کتبی و عملی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به ضرورت کسب نمره 50 از 100 در آزمون‌های کتبی فنی و حرفه‌ای گفت: تنها افرادی که حد نصاب نمره مشخص شده برای آزمون‌های کتبی را کسب کنند، حق شرکت در آزمون‌های عملی فنی و حرفه‌ای را دارند و این افراد در آزمون‌های عملی نیز باید نمره 70 از 100 را کسب کنند.
زارع به چگونگی محاسبه نمره نهایی آزمون‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: 75درصد از نمره عملی و 25درصد از نمره کتبی آزمون‌ها به عنوان نمره نهایی داوطلبان محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: آزمون‌های ادواری تمام رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به غیر از رشته‌های صنایع ساختمان و قالی‌بافی در بر می‌گیرد و آزمون‌های رشته‌های صنایع ساختمان و قالی‌بافی به صورت جداگانه برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله نخست ثبت‌نام این آزمون‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: ثبت‌نام مرحله دوم آزمون‌های ادواری در دی ماه جاری صورت می‌گیرد و مرحله دوم آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای در بهمن ماه جاری به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی گفت: ثبت‌نام در این آزمون‌ها تنها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان این آزمون‌ها با مراجعه حضوری به مراکز فنی و حرفه‌ای صورت نمی‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول