اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قروه اعلام کرد:

صادرات 60 درصدی محصولات کشاورزی قروه به سایر استان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه از صادرات 60 درصدی محصولات کشاورزی این شهرستان به سایر استان‌های کشور خبر داد.

صادرات 60 درصدی محصولات کشاورزی قروه به سایر استان‌ها
پرویز اوسطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: بیشترین محصولات کشاورزی شهرستان قروه شامل گندم، جو، سیب‌زمینی، یونجه و عمده محصولات باغی انگور است.
وی افزود: محصولات کشاورزی شهرستان قروه در سال‌ جاری تقریباً در سطح تولیدات سال گذشته بوده که باوجود پیش‌بینی صحیح و منطقی در زمینه تولید گندم، مشکلات و موانع خرید تضمینی موجب کاهش مقدار تحویل به مراکز خرید شده و مقادیر زیادی از محصول تولیدی از طریق واسطه‌ها و دلالان از استان خارج شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه، بیان داشت: بسیاری از محصولات زراعی و باغی تولیدی شهرستان به دلیل کیفیت بالا و بازارپسندی مطلوب معمولاً در خارج از استان و شهرستان قروه طرفداران ویژه‌ای دارد.
اوسطی اضافه کرد: سیب‌زمینی خوراکی تولیدی شهرستان قروه و  یونجه عمدتاً در استان‌های دیگر و حتی در سراسر ایران عرضه می‌شود.
وی با اشاره به تحقق اهداف توسعه بخش جهاد کشاورزی، افزود: با تغییر نگرش‌ها و طراحی بسته‌های حمایتی واقعی و بهاء دادن به محصولات تولیدی این اهداف محقق خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه با اشاره به جایگاه جهاد کشاورزی در توسعه کشاورزی، بیان داشت: توسعه کشاورزی با ارائه و آموزش روش‌های جدید، ماشین‌آلات مدرن و معرفی ارقام پر محصول موثر بوده و در آینده نیز از همین طریق خواهد توانست خدمات قابل توجهی به جامعه کشاورزی در راستای تحقق توسعه پایدار کشاورزی ارائه کنند.
اوسطی تصریح کرد: تسهیلاتی که جهاد کشاورزی در اختیار مجریان و تولیدکنندگان محصولات زراعی و دامی قرار می‌دهد در تصدی‌های بخش خصوصی باید نقش نظارتی جهاد کشاورزی پررنگ‌تر شود تا در آینده بتوان نقش مهم حمایت از تولیدکنندگان را با نظارت گسترده‌تر به انجام برساند و نقش ترویجی بیشتر و بهتری را برعهده بگیرند.
به گفته وی توجه به منابع پایه آب و خاک، بالا بردن نرخ خرید تضمینی همپای افزایش قیمت خدمات و نهاده‌ها، آزاد کردن توزیع کودهای شیمیایی به منظور دسترسی به تعادل در مصرف و تعیین ارزش محصولات تولیدی و ارزش‌گذاری آن با توجه به کیفیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه با اشاره به خطرات وارد شده به محصولات کشاورزی در ظرف یکسال گذشته، افزود: به غیر از خشکسالی اوایل سال زراعی 90 ـ 89 (فصل پاییز) که موجبات بروز مشکلاتی به کشاورزان منطقه شده، عامل خسارت‌زایی مهمی از جمله سیل، زلزله، سرما و تگرگ به جز موارد استثنایی  و با درصد پایین مشاهده نشده است.
اوسطی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر تولید محصولات کشاورزی در قالب طرح‌های افزایش تولید گندم، طرح خودکفایی گندم، طرح افزایش تولید کلزا، طرح توسعه گیاهان دارویی، طرح افزایش تولید علوفه و طرح نوسازی باغات میوه انجام می‌شود و برای اجرای هرکدام از طرح‌های فوق مقررات و شرایط ویژه‌ای لحاظ شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول