اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

ثبت 12 اثر جدید میراث فرهنگی گلستان در فهرست ملی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 12 اثر دیگر از آثار میراث فرهنگی گلستان، با تایید در شورای عالی سیاست‎گذاری ثبت آثار ملی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت 12 اثر جدید میراث فرهنگی گلستان در فهرست ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با توجه به طی مراحل تشریفات قانونی لازم در همایش شورای عالی سیاست‎گذاری ثبت آثار کشور، 12  تپه باستانی گلستان شماره ثبت دریافت کرده و به آثار ثبتی این استان افزوده شد.
وی به این آثار اشاره داشت و تصریح کرد: تپه آق‎آبادی، تپه دودانگ، تپه شاهینی، تپه فوجرد، تپه مامایی، تپه محمدآباد، تپه مردمومن،تپه ملیاری، تپه میرقربان، تپه نوده، تپه نیستانی و تقی‎تپه از تپه‎های ثبت شده جدید در آثار ملی کشور است و همه این تپه‎ها در شهرستان گرگان قرار گرفته‎اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز آثار باستانی همچون تپه ورسن، تپه للدوین، تپه لاملنگ، تپه حسین‎آباد ملک، خانه شیخ عبدالله رایجی کفشگیری و خانه شفیعی در گرگان، تپه قرن‎آباد و تپه قبرستان یعقوب پیامبر در آق‎قلا، تپه قبرستان آشور شیخ در گمیشان و تپه سفلی در کردکوی نیز با تایید شورای ثبت در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته و شماره ثبت دریافت کرده‎اند.
عباسی اذعان داشت: با ثبت این آثار در آثار ملی کشور، تعداد آثار ثبتی استان گلستان، به 581 اثر رسیده است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با ثبت آثار باستانی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ضمن معرفی اهمیت این آثار، تمدن دیرینه و کهن این سرزمین بیش از پیش مطرح و معرفی شده و برای حفاظت و پاسداری آنها تلاش شود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول