اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حامد ترابی کارگردان نمایش؛

خلق آثار فاخر دینی نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو، لازمه خلق آثار فاخر در حوزه دینی را نیازمند حمایت مسئولان فرهنگی دانست.

خلق آثار فاخر دینی نیازمند حمایت مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حامد ترابی کارگردان نمایش "کبوتر حرم" عصر یک شنبه پس از اجرای این نمایش در جشنواره ضامن آهو در جمع خبرنگاران ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این اثر و شکل‌گیری آن به نکاتی قابل تامل اشاره و در این راستا اظهار داشت: این نمایش کاملا کاری احساسی و تمامی مراحل ساخت و آماده سازی آن در منزل شخصی خودم و به نویسندگی همسرم انجام شده است.
وی ادامه داد: هدف ما از تهیه این کار تنها ارائه پیشکشی به آستان قدس رضوی بوده است و ما هنرمندان سعی می‌کنیم به هر شکلی که می‌توانیم به امام رضا (ع) اظهار ارادت کنیم.
این فعال هنری در پاسخ به این سئوال که "چرا این نمایش را در منزل آماده کرده و از امکانات سالن‌ها استفاده نکرده است" اظهار داشت: ما خودمان خواستیم به این شیوه عمل کنیم زیرا نمی‌خواستیم وقت سالن‌ها را برای تمرین بگیریم و در واقع به نوعی هم در وقت و هزینه صرفه جویی کردیم.
ترابی با اشاره به افزایش کیفیت جشنواره‌های نمایشی دینی و مذهبی در کشورمان، تصریح کرد: اگر بستر کار توسط مدیران فرهنگی کشور فراهم شود آثار فاخری در زمینه تئاتر دینی و مذهبی تولید خواهد شد.
وی افزود: جشنواره نمایش عروسکی ضامن آهو نیز نسبت به دوره‌های پیشین رشد بسیار خوبی از لحاظ کیفی داشته است و یکی از نکات بسیار جالب این جشنواره همکاری بسیار خوب برگزار کنندگان آن با گروه‌های نمایشی است و ما به هیچ وجه در بندرعباس احساس غربت نمی‌کنیم.
ترابی از سال 1380 کار در تئاتر را آغاز و در واقع حرفه اصلی وی بازیگری تئاتر است.
این هنرمند تاکنون در 50 نمایش صحنه‌ای و خیابانی به عنوان بازیگر ایفای نقش و موفق به دریافت چندین جایزه بازیگری تئاتر در جشنواره‌های استانی و همچنین جشنواره تئاتر فجر شده است.
وی همچنین تاکنون در پنج دوره جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی "یونیما" حضور و در دومین جشنواره ضامن آهو با نمایش "فرش آهو" و در چهارمین جشنواره با نمایش "ایوان طلا" حضور داشته است، که در هر دو جشنواره توانسته رتبه‌های برتر را به دست بیاورد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول