اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دور چهارم سفر هیئت دولت به همدان صورت گیرد؛

لزوم تسریع در تهیه طرح جامع کلانشهر همدان

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر همدان گفت: در دور چهارم سفر هیئت دولت به همدان، تسریع در تهیه طرح جامع کلانشهر شدن همدان از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

لزوم تسریع در تهیه طرح جامع کلانشهر همدان
محسن صادقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در دور چهارم سفر رئیس جمهور به همدان، مدیریت شهری در اولویت قرار دارد و پل غیر همسطح بلوار آیت‌الله نجفی که هر روز و یا چند روز یک بار شاهد حوادث ناگواری در آن بلوار ورودی شهر هستیم.
وی ادامه داد: تکمیل پل غیر همسطح چهارراه شهدا نیز با وجود اینکه هم اکنون در حال احداث است اما همچنان برای تسریع در اجرای آن نیازمند اختصاص اعتباری است که دور سوم سفر ریاست جمهوری فرصت مناسبی برای طرح این موضوع است.
عضو شورای شهر همدان عنوان کرد: کمک به تکمیل ناوگان اتوبوسرانی نیز از مواردی است که باید در این سفر دور چهارم مد نظر قرار گیرد چرا که در حال حاضر شهر همدان حداقل 70 تا 80 دستگاه اتوبوس نیاز دارد تا بتواند خدمات خود را به خوبی ارائه دهد.
وی با اشاره به تأمین اعتبار تفکیک آب شرب از آب فضای سبز بیان کرد: با توجه به اینکه آب شرب با صرف هزینه‌های بسیار به مصرف شهروندان می‌رسد، برای ممانعت از صرف هزینه بسیار نیازمند این هستیم که آب شرب از فضای سبز جدا شود که تحقق این امر نیازمند تأمین اعتبار است.
صادقیان خاطرنشان کرد:‌ مکانیزه کردن جمع‌آوری زباله و بازیافت آن، ایجاد کارخانه بازیافت و تبدیل زباله به کود، کمپوست، گرانول، تأمین برق و گاز متان نیز جمله اولویت‌های شهری است که نیازمند تأمین اعتبار در سفر چهارم ریاست جمهوری است.
وی تأمین اعتبار آسفالت حاشیه شهر را بسیار ضروری دانست و افزود: ایجاد تراموا برای رینگ سوم شهر و تأمین اعتبار برای اتمام تالار قرآن که از پروژه‌های بزرگ شهر همدان است، از جمله پروژه‌هایی است که باید اعتبار مورد نیاز به این امور اختصاص داد.
عضو شورای شهر همدان با اشاره به مدیریت شهری کلانشهری چون همدان نیز عنوان کرد:‌ تاکنون هیچ اعتباری برای کلانشهر شدن همدان اختصاص نیافته است.
وی در پایان اضافه کرد: باید تهیه طرح موضوع کلانشهر شدن همدان از سازمان راه و شهرسازی صورت گرفته و پس از بررسی آن در وزارت راه و شهرسازی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی رفته تا ردیف اعتبارات به آن اختصاص یابد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول