اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال گذشته؛

اردبیل با 31 درصد کاهش بارندگی مواجه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با احصای عوامل خشکسالی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته این منطقه با 31 درصد کاهش بارندگی مواجه شده است.

اردبیل با 31 درصد کاهش بارندگی مواجه شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار داشت: اردبیل جزو استان‌های در معرض خشکسالی است به طوری که وضعیت خشکسالی استان نسبت به سال گذشته از نظر آماری 31 درصد و نسبت نرمال با 14 درصد کاهش بارندگی مواجه بوده است.
این مسئول یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در مهر ماه سال گذشته اتفاق افتاد اردبیل خسارات سنگینی از قبل خشکسالی متحمل شد که با اختصاص سهم استان از اعتبارات 600 میلیارد تومانی حوزه مدیریت بحران کشور نسبت به پرداخت این خسارات اقدام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل همچنین اعتبارات حوادث غیر مترقبه کشور در سال جاری را یک هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو گذاشته شده است که به زودی سهم استان از این اعتبارات نیز مشخص می‌شود و انتظار داریم مسئولان امر با پیگیری مناسب نسبت به اختصاص مناسب این اعتبار به استان تلاش کنند.
وی آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را یادآور شد و بیان داشت: از سوی مجمع عمومی سازمان ملل 22 دسامبر به نام روز کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است که امسال نیز با شعار خطر‌پذیری در مناطق شهری و برگشت‌پذیری شهرها در مقابل حوادث در کشور این هفته گرامی داشته خواهد شد.
وی یادآور شد: امسال برنامه‌های این هفته از طریق شورای هماهنگی مدیریت بحران‌ها در شهرستان‌ها برگزار می‌شود  که انتظار  داریم مسئولان شرکت‌کننده در این برنامه‌ها آموزش‌های خود را در راستای طرح جامع مدیریت بحران که با حضور 30 نفر و به مدت دو روز در شیراز برگزار شد به منصه ظهور برسانند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل همچنین از صدا و سیما و رسانه‌ها نیز خواست در این هفته همکاری خود را با ستاد مدیریت بحران تقویت کرده و اقدامات لازم در راستای مقابله و کاهش اثرات حوادث غیر‌مترقبه را اطلاع‌رسانی مناسب کنند.
وی همچنین بیان داشت: ‌در این هفته فرمانداران قبل از خطبه‌های نماز جمعه 22 مهر ماه  در مورد مقاوم‌سازی، بافت فرسوده شهری، حوادث غیر‌مترقبه و ساماندهی رودخانه‌ها و... سخنرانی خواهند کرد.
اسلامی همچنین از آموزش و پرورش  خواست در مدارس استان و شهرستان‌ها زنگ ایمنی را به صدا در آورده و دانش‌آموزان را نسبت به حوادث و بلایای طبیعی آشنا کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در پایان از اجرای رژه ماشین‌آلات، امکانات و تجهیزات شورای مدیریت بحران با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه‌های تخصصی مدیریت بحران و تجهیزات خریداری شده امسال نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول