اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمه کشاورزی گیلان خبر داد:

بررسی 90 هزار پرونده خسارت بارندگی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر بیمه محصولات کشاورزی گیلان گفت: 90 هزار درخواست خسارت بارندگی اخیر در گیلان مورد بررسی کارشناسان بیمه قرار گرفت.

بررسی 90 هزار پرونده خسارت بارندگی در گیلان
ولی‌الله آزادپیما امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره خسارت وارده به محصولات برنج شالیزارهای گیلان در بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: از زمان آغاز بارندگی تاکنون بیش از 90 هزار پرونده به مرکز بیمه کشاورزان استان ارسال و عملیات مزارع توسط کارشناسان امر انجام شد.
وی هنوز 10 درصد از اراضی کشاورزی گیلان برداشت نشده، تصریح کرد: برخی از مناطق نیز هنوز زیر آب است و به همین دلیل خسارت‌ها هنوز قطعی نشده و با توجه به بارندگی که دوباره از امروز آغاز شده، باید تدابیر خاصی را اندیشید.
این مسئول عنوان کرد: امسال 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شده و 20 هزار نفر از کشاورزان گیلانی به دلیل آسیب در دو مرحله، دو بار درخواست بررسی خود را به بیمه ارائه کرده‌اند.
آزاد‌پیما اضافه کرد: با توجه به اینکه پرداخت بیمه به صورت مکانیزه انجام می‌شود امیدواریم هزینه بیمه را دو ماه زودتر پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال 400 کشاورز زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: بقیه کشاورزان به دلیل بالا بودن حق بیمه و فروش برنج به قیمت پایین اراضی خود را بیمه نکرده‌اند.
مدیر بیمه محصولات کشاورزی گیلان اضافه کرد: امسال به همین دلیل طرحی را به منظور کاهش قیمت تعرفه بیمه ارائه کردیم که مصوب شد و براین اساس دولت تعهد لازم را انجام می‌دهد و از اوایل مهر ثبت‌نام بیمه سال زراعی جدید انجام می‌شود.
این مسئول با تصریح بر اینکه کشاورزان بیمه نشده نیز نیاز به کمک دارند، یادآور شد: پیشنهاد ما به دولت این است که در صورت اختصاص اعتبار به بخش بیمه می‌توانیم از این افراد در قالب طرح فراگیر حمایت کنیم.
وی گفت: برای این‌کار بیمه به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مبلغ با توجه به خسارت وارده و حمایت از کشاورزی و تولید داخل بسیار ناچیز است.
آزادپیما درباره مناطق آسیب‌پذیر گیلان ابراز داشت: خسارت بارندگی در کل استان وجود داشته، ولی در حوزه مرکزی شامل شهرستان‌های رشت، انزلی، صومعه‌سرا و رضوانشهر آسیب شدیدتر گزارش شده است.
وی با بیان اینکه میزان بارش بسیار زیاده بوده است، متذکر شد: طغیان رودخانه‌ها و پرآب شدن مزارع موجب خسارت شده است.
این مسئول پیش‌بینی بیمه برای خسارت دیدگان را بیش از 20 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: وزارت کشور و جهاد کشاورزی باید برای کمک به کشاورزان خسارت دیده تدابیر لازم را بیندیشند و به این بخش کمک کنند.
آزادپیما ابراز داشت: امیدواریم دولت با اختصاص اعتبار به بیمه موجب شود تا بیمه از تمام کشاورزان در قالب طرح فراگیر حمایت کند.
وی از کشاورزان خواست تا اراضی کشاورزی خود را بیمه کنند که در هنگام بروز بحران با مشکل روبه‌رو نشوند.
مدیر بیمه محصولات کشاورزی گیلان تصریح کرد: ابتدا باید ریسک را مدیریت کرد نه در زمان بحران در تلاش برای مدیریت آن بود و بیمه بهترین راه برای پیشگیری است.
این مسئول اذعان داشت: با توجه به اینکه بیمه نقش محوری دارد آماده ارائه هرگونه اطلاعات به متقاضیان هستیم.
بارش باران که از شب گذشته و صبح امروز دوباره آغاز شد همچنان با شدت در گیلان ادامه دارد این در حالی است که هنوز بسیاری از کشاورزان موفق به برداشت محصول برنج خود نشده‌اند و بارندگی موجب خوابیدگی خوشه‌های برنج کشاورزان شده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول