اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

جشن‌های زیر سایه خورشید از بهترین نمودهای حرکت فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید از بهترین و عالی‌ترین نمودهای حرکت‌های فرهنگی است که باید زمینه استمرار آن در طول سال با محوریت جوانان فراهم شود.

جشن‌های زیر سایه خورشید از بهترین نمودهای حرکت فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جشن‌های سراسری زیر سایه خورشید، سید وحید موسویان، با تأکید بر لزوم کارشناسی عمیق در سیره رضوی جهت عمق بخشی به برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: باید شاخصه‌ها و گزاره‌های سیره رضوی را شناسایی و با نمادسازی فرهنگی، هویت رضوی را به دنیا صادر کنیم، به‌طوری‌که هرکس این نمادها را می بیند بی‌درنگ متوجه حرم مطهر امام شود، در حال حاضر آرم آستان قدس تا حدی این کارکرد را دارد اما مرکز مشاوره جوانان آستان قدس به صورت اختصاصی باید نمادی برای جشن‌های زیرسایه خورشید طراحی کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت قالب‌یابی مفاهیم و ارزش های رضوی گفت: سوغات مشهد باید سوغات رضوی باشد نه زرشک و زعفران؛ روح عالم در مرقد مطهر امام رضا(ع) متجلی است اما ما هنوز نتوانسته‌ایم یک قالب و نماد مناسب برای این ظرفیت عظیم ایجاد کنیم و در چنین شرایطی طبیعی است که مردم فقط در حرم، امام رضا(ع) را می شناسند و خارج از آن سنخیتی با سیره امام ندارند.
وی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید از بهترین و عالی‌ترین نمودهای حرکت‌های فرهنگی است که می‌بایست زمینه استمرار آن در طول سال با محوریت جوانان فراهم شود. اگر باور کنیم که در یک جنگ نرم و نامرئی فرهنگی هستیم که به خاکریز عقاید و باورهای جوان هجمه وارد می‌کند، در مقابله با این هجمه مانور ارزش‌های دینی رابه گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که به پایه‌ریزی شاکله شخصیتی جوان منجر شود.
انتهای پیام،/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول