اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک؛

10درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: در آینده‌ای نزدیک 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

10درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین نعمتی ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام سالمند در مورد اینکه سالمندان چه کسانی هستند، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.
وی در مورد اینکه سالمندی یک چالش است، افزود: در کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی یک چالش است و در این کشورها برای اینکه یک سالمند حقوق بگیرد باید چهار یا پنج جوان کار کنند تا آن سالمند به حقوق خود برسد.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: واقعیت‌هایی که در دوران سالمندی رخ می‌دهد کاهش در ذهن و شخصیت، تغییر در پوست، قلب، کاهش عملکرد روده‌ها، کاهش عملکرد کلیوی، آسیب عملکرد ایمنی، افزایش باز جذب استخوان‌ها، کاهش حس پنج‌گانه، کاهش ماهیچه‌ها است.
نعمتی افزود: مقایسه یک فرد 65 ساله با یک جوان 25 ساله این‌گونه است که در مردان 12 کیلو و در زنان پنج کیلو اختلاف وزن دارند.
وی خاطر نشان کرد: سالمندان تفاوت‌های مهمی با دیگر گروه‌های سنی دارند. به سالمندان توصیه می‌شود روزانه هشت لیوان آب بنوشند آنان نیاز به انرژی کمتری دارند و نیاز به آنتی‌اکسیدان‌ها دارند و برای مبتلا نشدن به سرطان استفاده از میوه و سبزیجات برایشان ضرورت دارد.
انتهای پیام،/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول