اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

خدمت به سالمندان وظیفه‌ای اخلاقی و الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه احترام به سالمندان به ‌ویژه پدر و مادر در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: خدمت به سالمندان وظیفه‌ای اخلاقی و الهی است.

خدمت به سالمندان وظیفه‌ای اخلاقی و الهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسینی شاهرودی صبح امروز در بازدید از خانه سالمندان سنندج، اظهارداشت: رسیدگی به نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی و به ویژه خدمت به اقشار سالمند از اصول مورد تاکید اسلام و وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و الهی است.
وی با بیان اینکه احترام به سالمندان نشانه قدرشناسی است، تصریح کرد: احترام به سالمندان و پدر و مادر توفیقات زیادی دارد ودارای اجر دنیوی و اخروی است.
وی یکی از ضروری‌ترین نیازهای سالمندان را محبت و توجه به آنها دانست و افزود: اگر خانواده سالمندان مقیم در آسایشگاه‌ها به دلایل متعدد فرصت سرکشی از آنها را ندارند مسئولان بهزیستی باید زمینه دیدار و حضور سالمندان را با خانواده‌هایشان فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان خاطرنشان کرد: ما در پیشرفت اخلاقی و تربیتی خود، تا حد زیادی مدیون تجربیات و آموزه‌های کهنسالان هستیم و لذا لازم است با احترام و ستایش این انسان‌های بزرگ و مهربان، حضور آنان را در منزل ارزش بدانیم.
شاهرودی در ادامه با تاکید بر حمایت از سالمندان به ویژه افرادی که بستگانی ندارند، گفت: انسان در زمان پیری مشکلاتی پیدا می کند که نیازمند حمایت است.
وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) که احترام به پیران امت من،گرامی داشت من است، عنوان کرد:  خدمت به سالمندان موجب عزت مسلمانان خواهد شد.
وی اضافه کرد: برخلاف فرهنگ غرب که سالمندان را مزاحم می‌دانند دین مبین اسلام برای این قشر حرمت قائل است و به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و همه را به بهره‌گیرى از تجارب آنان تشویق می‌کند.
نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان در ادامه از زحمات و خدمات کارکنان و مسئولان بهزیستی و هیئت امنای خانه سالمندان قدردانی کرد و گفت: انسان وقتی مسئولیتی را می‌پذیرد باید به نحو احسن آن را انجام بدهد و در صورت عدم توانایی به افراد واجد شرایط واگذار کند.
شاهرودی اظهارداشت: کسانی‌که زمینه کارهای خیر را برای دیگران فراهم می‌کنند نیز در اجر و پاداش آن سهیم و شریک خواهند بود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول