اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد:

برداشت مرغوب‌ترین انار کشور در فردوس

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس گفت: مرغوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین انار کشور در فردوس برداشت می‌شود.

برداشت مرغوب‌ترین انار کشور در فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس اقبال سه‌شنبه‌شب در ستاد برگزاری همایش ملی انار در فردوس اظهار داشت: همایش ملی انار توسط دانشگاه بیرجند و دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری فردوس، جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سازمان بازرگانی استان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی، انجمن علوم باغبانی ایران، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان‌های خراسان جنوبی و یزد و سازمان توسعه و تجارت ایران در 13و14مهرماه سال جاری در فردوس برگزار می‌شود.
وی افزود: تعداد 236مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و با توجه به بالا بودن سطح همایش از این تعداد 195مقاله مورد تایید قرار گرفته است.
فرماندار فردوس محورهای این همایش را اقتصاد، بازار و صادرات انار، فیزیولوژی انار، فرآوری و نگهداری پس از برداشت انار، اصلاح و بیوتکنولوژی انار، آفات و بیمارهای انار، تولید محصول ارگانیک و دانش بومی خواند.
اقبال گفت: اعضای کمیته علمی همایش تعداد 22 نفر از اساتید دانشگاه بیرجند و دانشگاه فردوسی مشهد هستند که همگی دارای مدرک دکترا هستند.
وی افزود: 300 نفر از نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور برای شرکت در همایش نام‌نویسی کرده‌اند و مردم برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به آدرس www.anar.um.ac.ir مراجعه کنند.
فرماندار فردوس در زمینه اهداف همایش ملی انار گفت: با توجه به اینکه ایران با تولید بیش از 700 هزار تن انار در دنیا مقام اول را دارد، لیکن متناسب با جایگاه و اهمیت آن توجه کافی به تحقیقات انار صورت نگرفته است.
اقبال تاکید کرد: به همین منظور در راستای حفظ و گسترش منابع ژنتیکی و تحقیقات مربوطه لازم است به فیزیولوژی، بیوتکنولوژی و اصلاح، اقتصاد و بازار صادرات، آفات و امراض، فرآوری و سایر امور مربوطه به این محصول با ارزش اقداماتی صورت پذیرد که به همین منظور مرکز تحقیقات انار فردوس اقدام به برگزاری این همایش کرد.
وی با بیان اینکه مرغوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین انار کشور در فردوس برداشت می‌شود، یادآور شد: در حاشیه همایش انار کارگاه‌های آموزشی برای باغداران تشکیل می‌شود که این قشر با آفات انار بیش از پیش آشنا شده و ارقام انار متناسب با اقلیم و مقاوم در برابر سرما، گرما و مناطق کم آب به باغداران معرفی می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول