اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم:

برداشت ‌انار در طارم آغاز شد

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم از آغاز برداشت محصول انار در سطح یک هزار و 300 هکتار از باغات بارده این شهرستان خبر داد.

برداشت ‌انار در طارم آغاز شد
غلامحسین رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به کشت یک هزار و 500 هکتار از باغات انار در شهرستان طارم عملیات برداشت محصول انار در سطح یک هزار و 300 هکتار از باغات بارده نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در ارقام زودرس آغاز  شد که تا پایان مهر ماه ادامه دارد.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود از مجموع این سطح بیش از 15 هزار و 600 تن انار برداشت شود که از این میزان 15 هزار و 300 تن برای مصرف تازه‌خوری و 300 تن برای تهیه رب انار است.
فرماندار طارم با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت باغات بارده نسبت به سال گذشته  100 هکتار بود، افزود: اجرای طرح اصلاح باغات انار‌، هرس باغات و مبارزه با کرم گلوگاه انار و تغذیه مناسب موجب شده که میزان عملکرد نسبت به سال قبل که 12 هزار 100 تن بوده ،29 درصد افزایش داشته باشد.
وی گفت: بیش از 3 هزار خانوار طارمی بهره‌بردار انار است که بیش از 30 هزار نفر‌روز در کار برداشت انار مشغول بوده و از این طریق درآمد کسب می‌کنند‌.
رجبی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصله از برداشت انار در طارم به 124 میلیارد ریال برسد.
وی ارقام موجود در شهرستان شامل ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی بوده و انار تولیدی شهرستان به سایر شهرهای استان و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
طارم یکی از شهرستان‌های هفتگانه استان زنجان است، که این شهرستان در شمال استان واقع شده و با استان‌های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه است.
جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال 1385 خورشیدی، برابر با 43 هزار و 964 نفر ‌است.
مرکز این شهرستان، شهر آب‌بر بوده و  شامل دو بخش، پنج دهستان و 155 آبادی است، که 101 آبادی آن دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه است.
سهم شهرستان طارم از کل جمعیت استان حدود پنج درصد بوده و همچنین سهم مساحت آن از استان 10 درصد است.
عبور رودخانه قزل اوزن به عنوان شاهرگ حیاتی از این شهرستان توانمندی‌های کشاورزی را دو چندان کرده و موجب رشد، توسعه و رونق اقتصادی منطقه شده، تاحدی که به عنوان قطب کشاورزی مخصوصاً در زمینه تولید محصول زیتون (27 درصد زیتون کل کشور) این منطقه را به عنوان منطقه استراتژیک کشاورزی استان معرفی می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول