اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیشنهاد مدیرکل بانوان استانداری مازندران؛

دستورالعمل پوشش اسلامی در ادارات مازندران تصویب شد

خبرگزاری فارس: با پیشنهاد مدیرکل بانوان استانداری مازندران دستورالعمل پوشش اسلامی در ادارات مازندران تصویب شد.

دستورالعمل پوشش اسلامی در ادارات مازندران تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زهرا شرف‌الدین مدیرکل بانوان استانداری مازندران در جلسه کارگروه فرهنگ عمومی استان مازندران اظهار داشت: رعایت حقوق و احکام قرآنی در جامعه از لحاظ عقلی، شرعی و قانونی از مظهر عدالت است و نیاز است کارمندان مطابق با پوشش اسلامی در محیط کار حضور یابند.
وی با بیان اینکه استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر در ادارات توصیه می‌شود، تصریح کرد: انتخاب مانتو و پوشش بانوان داری شرایطی است که باید رعایت شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه دستورالعمل پوشش اداری در موسسات خصوصی نیز مورد تاکید است، افزود: برای بانوان مانتو و شلوار آزاد و بلند با مدل‌های ساده و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی که هیچگونه تقلیدی از غرب نباشد، توصیه می‌شود.
شرف‌الدین ادامه داد: مقنعه مورد استفاده باید جلو بسته و ساده و به اندازه‌ای باشد که موی سر و حجم مورد نظر بدن را کاملا بپوشاند.
وی خاطرنشان کرد: رنگ مانتو و مقنعه از رنگ‌های مناسب همانند مشکی و طیف رنگ خاکستری، قهوه‌ای، سرمه‌ای و سبز یشمی مورد نظر است.
وی با اعلام اینکه مواردی که مطرح شد شامل پوشش زیر چادر است، تصریح کرد: عدم استفاده از هر گونه آرایش و زیورآلات که در ظاهر مشخص باشد مورد تاکید است.
مدیرکل بانوان استانداری مازندران با اعلام اینکه استفاده از کفش و جوراب مناسب در محیط کار مدنظر است، خاطرنشان کرد: مبلمان اداری باید طوری طراحی شود که موجب اختلاط کاری نشود و فضا باید طوری باشد که خانم‌ها در ساختمان‌های اداری ایمن و محفوظ از نگاه از بیرون ساختمان باشند.
شرف‌الدین یادآور شد: از مجسمه عکس، پوستر و نقاشی که ترویج کننده ضد عفاف و حجاب در محیط اداری می‌شود باید به شدت پرهیز شود و در محیط‌هایی که با تحرک فیزیکی از جمله ورزش همراه است از همراهی مربیان نامحرم باید خودداری شود.
وی خواستار رعایت حدود شرعی در محیط‌های درمانی شد و بیان داشت: حدود حضور پرسنل همگن و غیرهمگن در بخش‌های مربوطه رعایت شود و در صورت امکان طرح تطبیق در بیمارستان‌ها اجرایی شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران نیز در توصیه‌ای به آقایان گفت: برادران از شلوار مناسب و معمولی و پیراهن با آستین بلند و آزاد استفاده کنند و اصلاح موی سر و صورت متناسب با عرف ایرانی و اسلامی باشد و هیچ‌گونه تقلیدی از فرهنگ بیگانه وجود نداشته باشد.
به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد که دستورالعمل پوشش اسلامی در ادارات مازندران توسط مسئولان ارشد استانی ابلاغ شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول