اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد:

ورود بیش از 2 هزار دانشجو به دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند از ورود 2 هزار و 728 دانشجوی جدید در سال تحصیلی جدید به این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و 289 نفر دانشجوی دختر و یک هزار و 439 نفر پسر هستند.

ورود بیش از 2 هزار دانشجو به دانشگاه بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بازشگایی دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: این دانشجویان در 88 کدرشته کارشناسی ارشد، بیش از 100 کد رشته کارشناسی و کاردانی و پنج رشته دکتری مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه رشته‌های جدید بر اساس نیاز منطقه و کارآفرینی راه اندازی می‌شود، افزود: در این راستا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه رشته‌های کارشناسی حقوق و علوم سیاسی ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه بیرجند در ارتباط با مشکل خدمات‌دهی و ایاب و ذهاب دانشجویان، تصریح کرد: در این راستا خط ویژه‌ای برای رفت و آمد دانشجویان تعریف می‌شود و به نسبت حضور دانشجو در دانشگاه، کارت بلیت الکترونیکی شارژ می‌شود.
میری تعداد دانشکده‌های دانشگاه بیرجند را در حال حاضر 10 دانشکده برشمرد و افزود: همچنین چهار آموزشکده اقماری وابسته به این دانشگاه در سطح استان فعال هستند.
وی از پذیرش دانشجو برای نخستین بار در آموزشکده کشاورزی سربیشه خبر داد و گفت: این آموزشکده در دو رشته کارشناسی پذیرش دانشجو داشته است.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: همچنین در رشته زیست‌شناسی در دانشگاه بیرجند و سه رشته کارشناسی ارشد شامل مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و کاردانی به کارشناسی کامپیوتر در آموزشکده فنی قاین برای نخستین بار دانشجو پذیرش شده است.
میری تصریح کرد: همچنین راه‌اندازی دو رشته دکتری جدید در دانشگاه بیرجند نیز در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین از ارتقاء دانشگاه بیرجند از نوع دو به نوع یک خبر داد و گفت: این موضوع همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شکل گرفته و این امر حاصل کسب امتیازاتی در زمینه‌های مختلف بوده است.
رئیس دانشگاه بیرجند گسترش چارت تشکیلاتی دانشگاه را از علل اصلی این ارتقاء عنوان کرد و افزود: دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی از چهار معاونت به پنج معاونت و از از 10 مدریت به 15 مدیریت ارتقاء یافته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول