اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیستم اقتصادی در بخش اجرایی نیاز به انقلاب دارد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد حلقه مفقوده‌ای است که در بخش اجرایی نیاز به تحول و انقلاب دارد.

سیستم اقتصادی در بخش اجرایی نیاز به انقلاب دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن رضایی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: در 40 سال گذشته تاکنون رشد اقتصادی کشور زیر پنج درصد بوده که باعث فقر و بیکاری در کشور شده است.
رضایی خاطرنشان کرد: محور اصلی انقلاب اقتصاد است و برای استمرار آن فرهنگ و سیاست باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا شاهد حفظ منافع ملی در صحنه‌های بین‌المللی باشیم.
وی با اشاره به اینکه در طرح تحول اقتصادی، در نظریه و اجرا باید اصلاحاتی صورت گیرد، افزود: در این تحول مدیریت سیاسی از اقتصاد جدا شده و نواقص بین مقررات و نظارت سخت و ضعیف باید تغییر اساسی کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در توسعه پایدار، باید به عدالت بین نسلی، فرهنگ و محیط زیست نیز توجه شود تا شاهد تسریع در روند زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی باشیم.
رضایی اضافه کرد: در دو سال باقی‌مانده از دولت احمدی نژاد به ویژه در اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بخش مصرف و زیرساخت‌ها فعالیت‌های چشمگیری انجام شده، اما در تولید نیز شاهد بالارفتن هزینه‌ها، کاهش رقابت و سیر صعودی بیکاری و آسیب جدی به کشاورزی هستیم.
وی گفت: نبود تحول در گمرکات، بانک‌ها و سیستم «آی‌تی» از دیگر اثرات طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها بوده که دولت باید توجه جدی به رفع این معضل در مدت باقی‌مانده داشته باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: تحول اقتصادی سبب تغییر در معیشت، منابع مالی، پیشرفت دانشجو، پژوهش و شان انسانی و عزت نفس جوانان می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه به دولت دکتر احمدی نژاد باید نقد منصفانه داشت و از حالت کینه جویانه و احساساتی خودداری کرد افزود: در کشور روحیه نقدپذیری و تحمل پائین است و نباید اختلاف‌ها تبدیل به دعوا و مشاجره سیاسی شود.
رضایی در مورد تعرفه‌های خودرو گفت: هر سال باید یک درصد از تعرفه‌های خودرو کاهش یابد تا فرصت برای کارآفرینان و سرمایه‌گذران در تولید و اشتغال فراهم شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مفهوم آزادی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: آزادی باید در چارچوب قانون باشد و از برخورد فیزیکی خودداری شود تا شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول