اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز؛

نخستین مرکز پویانمایی کودک مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز پویانمایی (انیمیشن) کودک و نوجوان استان مازندران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مرکز شماره دو شهرستان بابل افتتاح شد.

نخستین مرکز پویانمایی کودک مازندران افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز پویانمایی (انیمیشن) کودک و نوجوان استان مازندران اظهار داشت: علت انتخاب شهرستان بابل برای ایجاد نخستین مرکز پویانمایی داشتن تنها مربی متخصص هنری کانون پرورش فکری  است که دوره‌های تخصصی را گذرانده و آموزش‌های لازم را در این زمینه دیدند.
قاسم عزیززاده گرجی خاطرنشان کرد: گذشته از این که بابل ظرفیت مکانی لازم برای ایجاد چنین مرکزی را داشته است.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران بیان داشت: این مرکز با اعتباری بیش از 10 میلیون تومان تاسیس شد که قادر است 12 نفر را برای آموزش زیر پوشش قرار دهد.
وی مسئله آموزش مربیان را بزرگ‌ترین مشکل موجود دانست و تصریح کرد: مشکل عمده ما اعتبار نیست بلکه آموزش مربیان است تا بتوانیم با آموزش مربیان و بالابردن توان و ظرفیت آنها آموزش لازم را به کودکان ارائه دهیم.
عزیززاده گرجی افزود: مازندران در زمینه پویانمایی ظرفیت بسیار خوبی را دارا است و کودکان، نوجوانان و نیز مردم مازندران به اهمیت پویانمایی واقف و از تاثیر آن آگاه هستند، زیرا پویانمایی زبان قابل فهم برای همه مخاطبان است.
این مسئول با اشاره به اینکه کانون آمادگی ایجاد مرکز پویانمایی را برای همه شهرستان‌های مازندران دارد، بیان داشت: ایجاد مرکز پویانمایی هنر کم هزینه‌ای است و ما این آمادگی را داریم تا آموزش لازم را به مربیان بدهیم و اگر بستر و زمینه مالی فراهم شود برای ایجاد مرکزی مانند بابل برای همه شهرها داشته باشیم و مطمئن هستیم، می‌شود با کمترین هزینه بیشترین اثربخشی را داشته باشد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران با اشاره به اهمیت آموزش مربیان بیان داشت: از جمله اقداماتی که برای آموزش مربیان انجام گرفت تشکیل نخستین کارگاه آموزشی یک روزه بود که به منظور شناسایی و بالابردن سطح مهارت مربیان با حضور 24 مربی از 24 مرکز استان برگزار شد و درصدد هستیم تا دوره آموزشی مربیان را در بابل نیز برگزار کنیم.
عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری 40 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری وادبی دارد، افزود: این 40 عنوان تابلوی کانون بوده و هر بخشی را که کودکان و نوجوانان علاقمند به فعالیت در آن بخش باشند کانون این انعطاف را دارد که امکانات را برای آنها فراهم و هر جا اقبال عمومی باشد ورود یابد.
وی تصریح کرد: توجه به هنر قصه‌گویی در مازندران پیشرفت بسیار زیادی داشته به طوری که دبیرخانه بین‌المللی قصه‌گویی و همچنین دبیرخانه جشنواره بین‌المللی رضوی که برای دومین سال برگزار می‌شود در مازندران دایر شود و این امر موجب شد تا مازندران را قطب قصه‌گویی کشور بدانند.
وی تاسیس سینما کودک را از دیگر اقدامات مهم کانون دانست و خاطرنشان کرد: در بخش سینما در دو مرحله در روز سینما و دهه فجر در 24 مرکز اقدام به تاسیس سینما کودک کردیم که اقدام به پخش فیلم رایگان می‌کنند و موظف هستند هر هفته حداقل یک بار به طور رایگان به پخش فیلم اقدام کنند.
عزیززاده گرجی بیان داشت: البته باید قادر به نقد و بررسی محتوی باشند که با این اقدام به دنبال مهارت زندگی با توجه به آسیب‌های اجتماعی امروزی برای بچه‌ها هستیم.
این مسئول اذعان داشت: اقداماتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌گیرد نتیجه بسیار خوبی داشته که موفقیت دانش‌آموزان عضو کانون درباره هنری و ادبی در مسابقات استانی و جشنواره‌های ادبی و هنری است، زیرا هدف کانون کشف و پرورش این استعدادها است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول