اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم:

2000 زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی قم هستند

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم از حمایت این سازمان از زنان بی‌سرپرست خبر داد و گفت: تعداد این زنان سرپرست خانوار بیش از 2 هزار نفر است.

2000 زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی قم هستند
علی‌اکبر رضاخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از کفالت 2 هزار و 159 زن بی‌سرپرست استان قم توسط سازمان بهزیستی استان خبر داد و اظهارکرد: زنان بی‌سرپرست به‌ همراه خانواده‌های خود زیر پوشش سازمان بهزیستی استان قرار دارند که مجموع زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های آنها، بیش از 7 هزار نفر است.
وی در ادامه از اختصاص ماهیانه 120 هزار تومان مقرری برای این خانواده‌ها خبر داد و گفت: براساس قانون، زنانی که به‌طور موقت ‌یا دائم سرپرست خود را از دست داده‌اند و توانایی گذران زندگی را ندارند، مشمول این مقرری می‌شوند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم اقداماتی نظیر پرداخت هزینه‌های تحصیل فرزندان این افراد و پوشش بیمه درمانی این زنان و اعضای خانواده‌های آنها را از جمله اقدامات سازمان بهزیستی استان قم در مورد زنان سرپرست خانوار معرفی کرد.
وی رویکرد سازمان بهزیستی در مورد زنان بی‌سرپرست را ایجاد اشتغال و توانمندسازی این افراد دانست و عنوان کرد: کسب منابع اقتصادی و بالا بردن شرایط روحی و روانی از جمله فواید فعالیت‌های اقتصادی توسط این خانوارها است که با تشکیل گروه‌های همیاری توسط خود زنان سرپرست خانوار میسر می‌شود.
رضاخو با اشاره به رویکرد سازمان در توانمندسازی این خانواده‌ها افزود: با توانمندسازی خانواده‌ها می‌توان آنها را از چرخه حمایتی خارج کرد و افراد جدیدی را وارد چرخه حمایتی سازمان بهزیستی استان کرد.
وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی قم در شش ماهه نخست امسال توانسته است با رویکرد خود در زمینه توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش، 49 خانوار که با بررسی‌های سازمان به توانمندی مالی رسیده بودند را از چرخه حمایتی خارج و افراد جدیدی را جایگزین کند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی خدمات گوناگونی را به مددجویان خود ارائه می‌دهد، اظهار کرد: تهیه اسکان موقت برای زنان فاقد سرپناه، برگزاری‌ اردوهای فرهنگی و زیارتی _ سیاحتی، پرداخت تسهیلات بانکی در قالب وام‌های خود اشتغالی و تهیه مسکن مهر از جمله دیگر اقدامات سازمان بهزیستی استان قم است.
وی با اشاره به بازتوانی خانواده‌های زیر پوشش گفت: ایجاد فرصت‌های برابر و کمک‌های معنوی به خانواده‌ها، در راستای پیشرفت و ترقی خانواده‌ها صورت می‌گیرد و سبب می‌شود تا کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول