اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد:

برخورد با عوامل پشت پرده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قاطع و سریع با عوامل پشت پرده اختلاس سه هزار میلیاردی شد.

برخورد با عوامل پشت پرده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی
احمد ناطق نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد با اشاره به اینکه امیدواریم به صورت شفاف و روشن این موضوع مشخص شود تا هر کسی متهم به این کار نشود، بیان داشت: با توجه به اینکه امسال به فرمایش مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد باید دقت و وسواس خاصی به مسائل مربوط به اقتصاد جامعه داشته باشیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با این حجم گرفتاری‌های عامه مردم وقوع همچین اتفاق مهمی یعنی اختلاس چند هزار میلیاردی جامعه را دچار اضطراب کرده است و هرکسی که در این حادثه مقصر است باید با وی برخورد قاطع شود تا مردم احساس امنیت کنند.
ناطق نوری افزود: اضطراب مردم  این است که چطور در طول پنج سال، 3 هزار میلیارد تومان اختلاس شده و به هدر می‌رود و این در‌ حالی است که خود مردم برای دریافت وام‌های کم با موانع زیادی روبرو می‌شوند و این ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا را می‌رساند.
 
* پیگیری قوه قضائیه و کمیسیون اصل 90
ناطق نوری با ابراز خوشبختی از تدبیر به موقع و انتخاب مناسب یک نفر برای رسیدگی دقیق به این موضوع خاطرنشان کرد: قوه قضائیه کسی را مسئول رسیدگی به این پرونده بزرگ کرده که مورد تأیید مردم و چهره موفق در امر قضا با توجه به سوابق گذشته‌اش بوده است.
وی ادامه داد: این تدبیر مناسب دستگاه قضایی از یک طرف و از طرفی واگذاری بررسی دقیق موضوع به کمسیون اصل 90 مجلس با عنایت به اینکه از نیروهای متخصص اقتصادی در این کمیسیون برای کمک به پیگیری مسئله استفاده می‌شود این نوید را می‌دهد که به زودی مسببان این اختلاس بزرگ معرفی و مجازات می‌شوند.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت اقشار جامعه و به ویژه تأکیدات مقام معظم رهبری و اصرار سران سه قوه به بررسی و برخورد قاطع با مقصران این حادثه تصریح کرد: در مجلس نیز بنا به همین خواسته برخورد قاطع را از مسئولان ذی‌ربط خواهانیم تا احساس امنیت دوباره در کشور ایجاد شود.
ناطق نوری اضافه کرد: البته سرمایه‌گذاری برای اشتغالزایی که یکی از دغدغه‌های مردم و دستور مقام معظم رهبری به مسئولان کشور است باید حمایت شود و این در حالی است که سرمایه‌گذاران مورد بی‌مهری برخی از مسئولان قرار می‌گیرند، اما یک عده در مدت پنج سال سرمایه‌های کشور را به راحتی به دست می‌آورند که خود باعث ایجاد اضطراب در نزد مردم شده است.
وی در ادامه ابراز داشت: چطور می‌شود که یک نفر برای کارآفرینی و اشتغالزایی با مشکلات عدیده‌ای برای دریافت تسهیلات مواجه می‌شود ولی به راحتی عده ای مبالغ هنگفت این چنینی را به راحتی به دست می‌آورند و یا شرکت‌های بزرگی همچون فولاد خوزستان به آسانی به یک نفر بدون اینکه شرایطش سنجیده شود واگذار می‌شود و این از جمله سوالاتی است که در ذهن مردم کشورمان وجود دارد که جا دارد مسئولان امر دقت نظر بیشتری به این مسائل داشته باشند و در امر رسیدگی به اختلاس اخیر سرعت به خرج دهند.
ناطق نوری با توجه به صحبت‌های به وجود آمده در مورد دست داشتن جریان انحرافی در این مسئله بیان داشت: من تا زمانی که چیزی ثابت نشود درباره آن نظر نمی‌دهم و شاید عنوان کردن این مسئله نیز به نوعی باعث ایجاد اضطراب شود و عده‌ای با این اظهار نظرات بزرگ یا کوچک شوند که شرعا نیز درست نیست و باید افراد مسئول در رسیدگی به این پرونده با دقت نظر کافی تمامی مسائل را بررسی کنند.
این مسئول ادامه داد: مجلس نیز به طور جدی پیگیر این مسئله است که چه عواملی پشت این اختلاس قرار دارند و امیدواریم به صورت شفاف و روشن مشخص شود تا هر کسی متهم این موضوع نشود.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در پایان حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مازندران در بین محمودآباد را خوب توصیف کرد و اذعان داشت: کار بسیار خوب و ارزنده‌ای است که مردم به جای اینکه پشت در اتاق مدیران برای حل مشکلات‌شان باشند در شهر خود با این مدیران ملاقات می‌کنند و به نظر می‌رسد که این حضور به رفع نارسایی و کمبودهای شهرستان نیز کمک شایانی می‌کند از این جهت که بیان مشکلات شهرستان حساسیت را در نزد مدیران ایجاد می‌کند و در تسریع مسائل و مشکلات شهر کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول