اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق بیرجند خبر داد:

بیماری‌های قلبی مهم‌ترین عامل فوت در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق بیرجند گفت: بیمار‌ی‌های قلبی مهم‌ترین عامل فوت در میان بیماری‌ها در خراسان جنوبی است.

بیماری‌های قلبی مهم‌ترین عامل فوت در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طوبی کاظمی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی نقش بانوان در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی در سراسر جهان در میان بیماری‌ها عامل اصلی فوت است؛ در شهرستان بیرجند تحقیقی صورت گرفت که بر اساس آن فشار خون بالا، چربی، قند خون بالا و چاقی مهم‌ترین عامل ابتلای به بیماری‌های قلبی و عروقی تشخیص داده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق بیرجند ادامه داد: از سال 1950 تا سال 1970 در کشورهای پیشرفته بیماری‌های قلبی و عروقی شیوع زیادی داشت ولی از این سال به بعد آمار مبتلایان به این بیماری در این کشورها کاهش یافته است.
کاظمی افزود: عامل اصلی کاهش آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها است که سبب شده است این بیماری کاهش پیدا کند؛ در حال حاضر ما از نظر درمان بیماران قلبی در کشور هیچ کمبودی نداریم و در شهرستان بیرجند نیز از نظر انجام اقدامات اورژانسی هیچ کمبودی نداریم؛ اما باید بر روی آگاهی‌ دادن به خانواده‌ها کار بیشتری کنیم و از آنجا که بانوان در خانه نقش مهمی را بر عهده دارند باید آموزش بیشتری در این زمینه ببینند تا بتوانیم آمار مبتلایان را کاهش دهیم.
کاظمی فشار بالای خون را یکی از عوامل اصلی ابتلای به بیماری‌های قلبی عنوان کرد و ادامه داد: سردرد، سرگیجه و بی‌قراری از علائم فشار خون بالا است ولی در برخی از موارد این بیماری بدون عوارض است و این نشان دهنده این است که هر فرد سالم نیز باید سالی یک بار آزمایش فشار خون را انجام دهد؛ بر اساس آمارها 50 درصد افراد بالای 65 سال فشار خون بالا دارند و 25 درصد افراد زیر 65 سال نیز به این بیماری مبتلا هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول